Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

21. 11. 2009.

Torta od lješnjaka i čokolade

Nisam ljubitelj orašastih plodova, ali eto, silom prilika, ima kolača koje radim iako sadrže orašaste plodove. Anin kolač (iz kuharice «Moji najbolji kolači», Nada Ćuk, Gospodarski list, Zagreb, 1997.) je jedan od takvih kolača. U tom receptu mi se jako sviđa proces rada, tj. izrada kreme: ništa ne treba miksati, krema se skuha, posve je tekuća i biskviti se potpuno utope u njoj pa nisu suhi i kolač gotov. Kolač se relativno brzo napravi, ali nije brzo spreman za degustaciju, mora par sati stajati u hladnjaku.

Došla sam na ideju da po uzoru na taj kolač napravim tortu. Orahe sam ovaj put zamijenila lješnjacima, onako, za promjenu: )
Smanjila sam količinu biskvita (a ionako sam očekivala da ću morati u visinu nadograđivati kalup za tortu, imam već iskustva s tim jer je obruč visok samo 6,5 cm). Količinu kreme nisam smanjivala, budući da je ovo torta, a većina ljudi voli te neke jaaaaaaaaaaaaako kreeeeeeeeeeemaste toooooooooooooorte (iako nikad nisam na čisto s tim što to zapravo znači), neka i ova bude kreeeeeeeeeemasta, iako iz iskustva znam da u onoj verziji s «kolačem» kreme ima dovoljno.
Dobro bi bilo imati podesivi obruč za torte jer se ohlađeni biskviti «stisnu» pa kad se u kalup redaju kore biskvita i krema, krema curi sa strane, oko biskvita. Najbolje je na početku škrtariti s kremom i kore biskvita premazivati sa sasvim malo kreme, pa onda pri predzadnjem i zadnjem sloju biti velikodušan s kremom, tj. nalijati u kalup svu kremu koju imate. Ako odmah na početku kremom velikodušno zalijete prvu, drugu, treću… koru biskvita, moglo bi se dogoditi da nećete imati dovoljno kreme da ju izlijete po gornjoj kori pa će ona biti suhonjava.

Ne volim orašaste plodove, ali volim namaze (npr. Nutella) na bazi čokolade (tj. kakaa i kakao maslaca) te obrađenih lješnjaka, tj. samljevenih do neprepoznatljivosti, tako da mi se i ova torta poprilično svidjela, iako ja doma ne mogu baš jako sitno samljeti lješnjake.


Torta od lješnjaka i čokolade

Image and video hosting by TinyPic

Biskvit
4 jaja
18 žlica šećera
18 žlica brašna
18 žlica mlijeka
1,5 žlica kakaa
1 prašak za pecivo

Krema
600 ml mlijeka
200 g čokolade za kuhanje
200 g mljevenih lješnjaka (ili oraha)
150 g šećera
250 g margarina/maslaca

Glazura
120 g čokolade za kuhanje
70 g margarina/maslaca
4 žlice ulja
2 žlice vode
2 žlice šećera u prahu
+
nasjeckana čokolada za ukrašavanje


Za biskvit, odvojite žumanjke od bjelanjaka, od posoljenih bjelanjaka izmiksajte snijeg.
Žumanjke dobro izmiksajte sa šećerom, postupno dodavajte mlijeko.
Brašno pomiješajte s kakaom i praškom i naizmjence sa snijegom umiješajte ga u smjesu od žumanjaka.
Lim za tortu (24 cm) obložite papirom za pečenje (papir namastite i pobrašnite) pa u njega ulijte pola smjese.
Stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva.
Čačkalicom provjerite je li biskvit pečen (zapiknite čačkalicu, ako je suha i čista, biskvit je pečen).
Pečeni biskvit ostavite da se ohladi.

Na isti način, u istom kalupu, ispecite biskvit od ostatka smjese.
Pečeni biskvit ostavite da se ohladi.

Ohlađene biskvite prerežite 2 puta vodoravno: sveukupno trebate imati 6 kora.


Za kremu, u lonac stavite mlijeko, mljevene lješnjake, natrganu čokoladu, šećer i na kockice narezan margarin i miješajte na laganoj vatri da smjesa zakuha. Maknite s vatre i ostavite smjesu da se hladi 10ak min.

Kalup za tortu obložite papirom za pečenje i na dno stavite jednu koru, sasvim tanko ju premažite toplom kremom (otprilike 1/6 kreme), pa prekrijte drugom korom koju sasvim tanko prelijte kremom… naizmjence redajte kore i kremu, završite kremom; biskvit mora plivati u toploj kremi.

Moj kalup promjera 24 cm nije dovoljno visok, pa sam ga nadograđivala pomoću folije, salotepa, papira za pečenje, plastičnog obruča… (nije prvi put, imam već takvih iskustava).

Tortu stavite u hladnjak preko noći (ili barem 5 sati).

Sutradan tortu možete prelijati glazurom, ukrasiti po želji…


Za glazuru, u posudu stavite nasjeckanu čokoladu, na listiće narezan maslac, ulje, vodu i šećer pa sve otopite na pari, na sasvim laganoj vatri da smjesa ne zakuha.

Kad je smjesa glatka, maknite ju s vatre i miješajte par minuta da se ohladi.

Ja sam otprilike trećinu mlake glazure prelijala odozgo po torti prije nego sam tortu izvadila iz kalupa (da glazura ne curi sa strane po torti). Onda sam tortu stavila u hladnjak da se glazura stvrdne. Kad se glazura stvrdnula izvadila sam tortu iz kalupa i odlijepila sam s nje papir za pečenje.

Ostatak čokoladne glazure ostavila sam na sobnoj temperaturi dok je torta bila u hladnjaku da bi se glazura na njoj stvrdnula.

Kad se ta glazura na torti stvrdnula i kad sam izvadila tortu iz kalupa, onu preostalu glazuru stavila sam u hladnjak da se malo stvrdne tj. zgusne (utrpala sam ju u hladnjak i onda sam svaki čas provjeravala u kojoj je fazi i svaki put sam ju promiješala) – glazura treba biti kao krema koja se može razmazivati, tj. nije tekuća i ne curi.
Nisam sigurna koliko je potrebno toj glazuri da se zgusne (tj. da se sasvim ne stvrdne – ako se skroz stvrdne ostavite ju na toplom da se ponovno «rastopi»);

I onda sam tom zgusnutom glazurom omazala tortu sa strane i ukrasila sam ju nasjeckanom čokoladom.


Image and video hosting by TinyPic

Broj komentara: 9:

  1. uh što je lijepa.. mogu navratiti na komad?

    OdgovoriIzbriši
  2. Kakva divota od torte.Kakva kalorijska bomba!!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasna je, stvarno prava torta!

    OdgovoriIzbriši
  4. Eh da se ja pitam, svaki bi se slatkis pravio sa lesnicima. Meni je sa njima sve fantasticno.

    OdgovoriIzbriši
  5. Lijepo izgleda, a kao što si i napisala krema se radi veoma jednostavno, što je za one koje ne vole previše brujiti mikserom (priznajem ta sam)super stvar. Kremu svakako zapisujem

    OdgovoriIzbriši
  6. Prekrasna torta! Pogotovo zato što je s lješnjacima!

    OdgovoriIzbriši
  7. uh, obozavam ovakve torte i kombinacije cokolada ljesnjak....mljac mljac :)....
    i on kiflice iz prije nekoliko postova izgledaju fantasticno, probat cu ih napraviti :).

    OdgovoriIzbriši
  8. Shangri La Food - sorry, al´ odavno smo sve pojeli:)))

    vera - hvala:)

    jubistacha - hvala:)

    ljilja - :) da se mene pita orašasti plodovo bili bi prognani iz slastičarstva, zadržala bih jedino marcipan koji volim, iako bademe uopće ne volim.

    Nena - probaj:)

    Snježa - hvala:)

    Sweet Corner - hvala:)

    Mare - probaj pa javi kako ti se sviđa:)

    OdgovoriIzbriši