Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

08. 01. 2010.

Kolačići sa suhim marelicama

Ovo je posljednji recept za sitno-suhe kolače koji u bližoj budućnosti namjeravam unijeti na blog.

Dotični kolači pomalo podsjećaju na medenjake iako ne sadrže med. U originalnom receptu kombiniraju se smeđi i bijeli šećer, ali ja stavljam samo obični bijeli šećer.
Kolačići sadrže začine svojstvene medenjacima: možete dodavati svaki začin posebno, ali ja koristim kupovnu mješavinu začina za medenjake.
I da, u originalu, upotrebljavaju se mljeveni bademi, ali ja obično koristim orahe.

Pečeni keksići tvrdi su ko´ kamen i mogli bi poslužiti kao municija za napad na neprijateljsku utvrdu. Ali nakon, otprilike, 5 dana omekšaju.

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci (za 70ak komada)
100 g sušenih marelica
2 žlice ruma (može i liker, rakija od marelica)
125 g mljevenih badema (ili oraha)
naribana kora pola naranče
po pola čajne žlice mljevenih klinčića, cimeta, muškatnog oraščića i kardamoma (ili 1 puna čajna žlica mješavine začina za medenjake)
prstohvat mljevenog korijandera (ako koristite mješavinu začina za medenjake i korijander je unutra)
jezgra 1 mahune vanilije (možete staviti vanilin šećer)
250 g brašna
1 i pol paketić praška za pecivo
250 g šećera (ili 200 g smeđeg šećera i 50 g običnog)
125 g maslaca
1 jaje

Glazura
450 g čokolade za kuhanje
200 g margarina
1 žlica biljnog ulja


Marelice sitno nasjeckajte i prelijte ih rumom, ostavite da malo odstoje (1 sat).
Zatim ih pomiješajte s narančinom koricom, jezgrom vanilije, mljevenim orasima, začinima, brašnom i praškom za pecivo.

Sav šećer i maslac stavite u lonac pa ih rastopite na laganoj vatri (miješajte da se šećer rastopi) i onda rastopljenu smjesu dodajte suhim sastojcima, lagano promiješajte kuhačom. Zatim dodajte i jaje pa zamijesite tijesto. Smjesu ostavite na sobnoj temperaturi oko 2 sata.

Na pobrašnjenoj podlozi tijesto razvaljajte na debljinu 5 mm. Izrežite oblike i složite ih na lim obložen papirom za pečenje.
Lim stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite 8-10 min.

Pečene kekse ostavite da se ohlade.

Na pari otopite sve sastojke za glazuru i onda njome prelijte ohlađene keksiće.

2 komentara:

  1. Zdravo, bas mi se svidja tvoj blog, slike su prelepe! Ucinila sam se slobodnom pa sam tvoj blog stavila u moje linkove! Mozes li me staviti u tvoje linkove, moj sajt je
    http://kulinarski-kutak.6te.net/

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala:)
    Nisam znala za tvoj blog, hvala što si mi se javila. Još nisam detaljno pregladala tvoj blog, ali namjeravam:)

    OdgovoriIzbriši