Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

31. 03. 2011.

Žuta rolada


Zašto ova rolada nosi naziv Žuta rolada? Osim žute kreme, sastoji se i od smeđe kore, pa bi to onda mogla zvati Smeđa rolada, ili Žuto-smeđa rolada ili Smeđe-žuta rolada,… Al´ da ne trkeljam više: niti sam izmislila recept, niti sam ga krstila - recept je iz mamine bilježnice, pa nek´ onda bude «žuta».
Po uzoru na «koru» iz ovog recepta, radila sam Salamicu s rižinim pahuljicama.
Nisam ljubitelj takvih kolača, ali nekad i ja radim nešto «nepečeno» pa se i ova Žuta rolada nađe na repertoaru.





Krema
2 kuhana žumanjka
80 g mekanog margarina/maslaca
80 g šećera u prahu

Kora
150 g mljevenih oraha
150 g šećera u prahu
100 g čokolade za kuhanje
1 svježi bjelanjak
1 velika žlica ruma
+
kristal šećer za razvaljati


Za kremu, kuhane žumanjke ispasirajte (sameljite).
Mekani margarin kremasto izmiksajte sa šećerom u pragu pa dodajte ispasirane žumanjke i sve dobro izmiksajte.
Što se žumanjaka tiče, ne treba komplicirati i kuhati ih na pari, ili «poširati» na vodi itd.: jednostavno skuhajte jaja, kao što ih i inače kuhate i žumanjke upotrijebite za kremu, a s kuhanim bjelanjcima radite što god hoćete.


Za koru, od malo posoljenog bjelanjka izmiksajte snijeg.
Čokoladu nasjeckajte i otopite na pari, malo ju ohladite (ali pazite da se ne stvrdne).
U posudu stavite orahe, šećer, izmiksani snijeg, mlaku čokoladu i rum te zamijesite glatku smjesu. Smjesa je poprilično ljepljiva, po potrebi posipajte ruke šećerom u prahu.
Kad zamijesite smjesu može se činiti jako gnjecava i ljepljiva, ali na zraku se suši i stvrdnjava; možete ju ostaviti da se suši 2-3 min. da ne bude tako ljepljiva.

Papir za pečenje (oko 38 cm x 50 cm) posipajte šećerom i kristalom pa na njemu odmah razvaljajte smjesu u pravokutnik (tanko, 3 - 5 mm debljine).
Ako se smjesa lijepi za valjak, posipajte ga šećerom u prahu.

Na razvaljanu koru ravnomjerno razmažite kremu i sve čvrsto narolajte.




Roladu stavite u hladnjak na par sati da se stvrdne.



Broj komentara: 10:

  1. Lepo izgleda, a vidiš, ja obožavam ovako, brze i nepečene poslastice. Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  2. Volim tvoje postove, a i rolada je sasvim dobro-izgledajuca!

    OdgovoriIzbriši
  3. Lepo izgleda, dekorativno, a i odličnog je ukusa.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja ovu roladu ne znam pod tim imenom, već kao roladu od oraha! Obavezno je radim za Novu godinu, inače ne, ne znam ni sama zašto. Vrlo je dekorativna, a o tome kako je dobra, neću ni pričati. Odlično ti je uspjela. Ja obično napravim nešto manje.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zora;
    Da, zgodno izgleda, a i sviđa se onima koji vole orahe.

    Tamara;
    hvala:)

    Jasna;
    hvala:DDD

    Olgica;
    hvala:)

    Κάθαρσις;
    tvoja varijanta naziva ima puno više smisla jer u roladi ionako dominiraju orasi. Ne znam zašto se to u maminoj bilježnici zove "Žuta rolada". Ja ju ne radim često, a i kad ju napravim, nemam običaj jesti ju, ne volim orahe, a ni krema mi se ne sviđa.
    Moja mama ima naviku to često pripremati, pogotovo za slavlja kad treba napraviti hrpu kolača.

    Cooking Gallery;
    thank you:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Sanela jako mi se svidja vas blog .I ja sam zaljubljenik ove zute rolade . Prekontrolisala sam moj recept i uporedila sa vasim ...to je to ...
    Sad za Uskrs sam pravila rolat i stavila moj + vas recept .
    Nadam se da je OK .
    Posjetite me na www.draganasgarden.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovako ju i ja radim. Jedino , ne volim da mi kristal šećer kocka pod zubima pa crnu smjesu oblikujem u vrećici

    OdgovoriIzbriši