Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

11. 11. 2011.

Popečci od ječmene, zobene i heljdine kaše te korjenastog povrća

Recept za ove popečke potječe s Interneta, imam ga odavno, tako je star da ni stranica s koje potječe više ne postoji. Pretpostavljam da se može naći na drugim stranicama, ali nisam se trudila tražiti ga (originalni recept je na njemačkom, i nosi naziv «Rote Bratlinge», pa koga zanima original, neka gugla).


 


Sastojci (za oko 14 komada)
60 g zobene kaše
60 g ječmene kaše
60 g heljdine kaše (ili umjesto heljdine kaše: 60 g kupovnog raženog brašna)
90 g svježeg kravljeg sira, ocijeđenog
270 ml hladne mineralne vode
350 g očišćenog povrća (mrkva, cikla; može i pastrnjak ili celer korjenaš)
sol, papar
1 žlica nasjeckanog začinskog bilja


Nekuhanu zobenu, ječmenu i heljdinu kašu sitno sameljite.
Ja to sve meljem u mlincu za kavu (u postu o Krekerima mogli ste vidjeti kako to izgleda).

U originalu uz ječmenu i zobenu kašu upotrebljava se raž (a ne heljda) – nisam nikad kupila raž, ali kupujem raženo brašno, pa onda, ako se odlučim za verziju s raži -  i u ove popečke dodajem to kupovno brašno. Na fotografiji je verzija bez raži, tj. umjesto raži, samljela sam heljdu.


Sir zdrobite pa ga pomiješajte sa samljevenim sastojcima i vodom da dobijete glatku smjesu. Ostavite ju da stoji oko pola sata na sobnoj temperaturi.

Povrće izvažite nakon što ga operete/ogulite/očistite – onda ga treba biti 350g.
U originalnom receptu, upotrebljavaju se mrkva i cikla. U mojoj varijanti, uz mrkvu i ciklu, ovaj put se  našao i pastrnjak, može i celer korjenaš.

Ja povrće naribam na ribež za jabuke, tj. ne ribam ga na ribež, nego u multipraktik stavim taj tzv. nastavak za ribanje jabuka i onda je povrće brzo naribano (kad se ručno riba, meni je to jako naporno i dugotrajno).
U originalu, povrće se reže na male kockice pa se prži na ulju oko 5 min. da malo (napola) omekša.
Meni se neda pržiti povrće, pa ga zato sitno naribam – smatram da je to povrće dovoljno termički obrađeno dok se peče u popečcima (mrkva i pastrnjak se ionako mogu jesti sirovi; ok, cikla se baš i ne jede sirova, ali meni je sve to povrće sasvim dovoljno pečeno kad se popečci ispeku).

Naravno, ako želite – vi možete povrće popržiti da omekša.


Kad je smjesa od sira odstajala, dodajte naribano sirovo povrće (ili narezano, poprženo), sol, papar i začinsko bilje pa sve dobro promiješajte (premijesite rukama).

Smjesa nije tekuća, ali je pomalo gnjecava.
U originalnom receptu piše da smjesu treba grabiti žlicom i spuštati ju u zagrijanu masnoću i pritom malo spljoštiti i oblikovati popečke. Ja popečke ponekad oblikujem žlicom, ali draže mi je oblikovati ih rukama – unatoč gnjecavoj smjesi – jest ljepljiva, ali nije baš tako tekuća da se popečci ne bi dali oblikovati rukama.
Naravno, možete dodati koju žlicu krušnih mrvica, ako želite čvršću masu; no ja nemam potrebu dodavati mrvice.


U tavi zagrijte malo masnoće pa dodajte ili popečke oblikovane rukama ili žlicom spuštajte smjesu u tavu oblikujući okruglaste popečke.

Pržite ih na laganoj vatri da lagano posmeđe s jedne strane, zatim ih okrenite i pržite s druge strane.
Pečene popečke odlažite na papirnati ubrus da upije višak masnoće.


Broj komentara: 7:

  1. Ovo ne samo da fino izgleda nego je i vrlo zdravo.Odlican recept:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Baš nešto što volim! Sigurno ću probati i napraviti kao prilog za svoje muške, a za mene je to sasvim dovoljno glavno jelo. Odlično!

    OdgovoriIzbriši
  3. Jako mi se dopada. Mozda bi ovo bio dobar nacin da jedem pastrnak koji inacene volim. Ali sa ciklom bi skroz extra izgledali! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Dobar, zdravi recept; sigurno da vrijedi probati!

    OdgovoriIzbriši
  5. Dzoli;
    meni su ovi popčeci u redu, ali ima i ukusnijih (nisam ljubitelj korjenastog povrća pa me zato taj recept ne oduševljava). No, priznajem da mi je to povrće daleko bolje kad je u prženim popečcima, nego kad pliva u juhi - takvo plivajuće povrće i juhe zaista izbjegavam, to niti kuham, niti jedem.

    Κάθαρσις;
    probaj:)

    Miki;
    možeš upotrijebiti povrće kakvo hoćeš. Kad se upotrebljava cikla, onda su crveni (kao na fotki), bez nje su bljedunjavo-smeđi (no, boja ovisi o upotrebi povrća).

    Jasna;
    probaj. No, ja popečke ne smatram dijelom zdrave prehrane (neovisno o tome na koliko malo masnoće su prženi).

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlični sastojci.Mada da li je zdrava hrana vezana za sastojke ili za pripremu-to je već diskutabilno!

    OdgovoriIzbriši
  7. vera;
    slažem se. No, obično se npr. povrće smatra zdravim, a čini mi se da je više nego očito da dok ja zavrim s pripremom obroka od povrća - čak i ako sam krenula od nekog "zdravog" recepta - dok ja završim sa svojim "intervencijama u taj zdravi recept" - taj recept više nema veze sa zdravom prehranom:DDD

    OdgovoriIzbriši