Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

23. 12. 2011.

Božićne jelke




Sastojci
350 g oštrog pšeničnog brašna
pola paketića praška za pecivo (oko 6 g)
100 g šećera
1 vanilin šećer
naribana kora pola limuna
200 g mekanog margarina/maslaca
2 jaja
+
kalupi za izrezivanje u obliku zvijezda (5 veličina)

Ukrašavanje
100 g šećera u prahu
oko 1 čajna žlica hladne vode
šarene jestive perlice i/ili šareni bomboni (M&M, Smarties, itd.)
šećer u prahu za posipanje


Od brašna, praška za pecivo, obje vrste šećera, limunove kore, na listiće narezanog margarina i jaja zamijesite glatko tijesto (ako se ne povezuje, možete dodati 1-2 žlice hladne vode).
Tijesto razvaljajte na 5 mm debljine i izrežite zvjezdice. Slažite ih na lim obložen papirom za pečenje.

Zagrijte pećnicu na 200 stupnjeva i zvjezdice pecite da ostanu svijetle.
Vrijeme pečenja ovisi o pećnici i veličini zvijezda. Posebno pecite veće zvijezde, a posebno manje (veće zvijezde pecite oko 7 min., a manje oko 5 min.).

Pečene zvijezde ostavite da se ohlade.

100 g šećera u prahu pomiješajte s vodom da dobijete gustu pastu (koja se ne razlijeva!). Ne možete pogriješiti: ako je smjesa pretekuća, dodajte još šećera, a ako je prečvrsta dodajte vodu (jedino postoji mogućnost da ćete takvim dodavanjem sastojaka proizvesti puno više smjese nego što vam treba za ove jelke).

Na sredinu najveće zvijezde stavite malo pripremljene smjese, pa na nju zalijepite malo manju zvijezdu, na nju opet stavite malo smjese pa zalijepite iduću zvijezdu – i tako redom do najmanje zvijezde.
Pastu možete nanositi pomoću slatičarske šprice, no ja to radim čajnom žlicom ili prstima:D

Smjesom od šećera na napravljene jelkice zalijepite i ukrase (perlice, bombone).
Ostavite jelkice na sobnoj temperaturi da se smjesa od šećera u prahu stvrdne.

Po želji, posipajte ih šećerom u prahu.


4 komentara:

  1. Meni keksici nekako idu uz zimu (i zimske praznike), onu nasu Evropsku.
    U Australiji je ljeto - pravim ih cisto iz navike i zato sto dosta toga poklonim. Puno mi je logicnije imati vocnu salatu i sladoled za desert, kada je vani 35+.
    Lijepe Blagdane zelim, Sanela!

    OdgovoriIzbriši
  2. Mi za praznike uglavnom pravimo kremaste kolace, ali inace volimo i keksice da grickamo.
    Tebi i tvojoj porodici zelim sve najbolje! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Sanela, potpuno te razumijem. Zato što i ja prije svega volim kremaste kolače. ALI :) ja sam s izradom suhih kolača za Božić i Novu počela prije dvije godine. Prvo iz znatiželje. Od tada do danas sam isprobala dosta takvih recepata i izdvojila 10-ak koji su mi se baš dopali, tako da njih ponavljam. Kad vidim one kupovne suhe kolače pod "domaći kolači" padne mi mrak na oči, oni su oličenje suhih kolača prema kojima sam uvijek imala averziju. Ima i po netu recepata koje nikad ne bih isprobala jer znam da mi se ne bi dopali.
    Inače, moja mama nije nikad pekla suhe kolače za Božić, te sam recepte preuzela od Damirove mame i kroz vrijeme su se isprofilirali oni koje volimo ja i moji doma i samo takve pravim. Ima ih negdje 10-ak vrsta, ali nisu to samo suhi kolači, spadaju tu i čokoladni tartufi koji su sve samo ne suhi, i neki s kremom i korama tipa Ruski medovik kojeg obožavamo, pa jedna fina pita sočna do bola (bit će recept na blogu) ;)
    Također, kod nas nikad nije bio običaj kad se ide u goste za blagdane da se nose suhi kolači, moji roditelji nisu baš tradicionalisti i nikad to nisu upražnjavali. Oni su u goste nosili butelju vina i kupovnu čokoladu :)
    Jedine suhe kolače koje je moja mama s vremena na vrijeme pravila bile su vanilin kiflice (kao i kod tebe sada).
    Trenutno za blagdane radim dosta vrsta (7-10) i to su u principu jedini koje mi volimo,a nosim ih samo kod Damirovih. Ostatak jedemo mi i gosti.
    Kako god, ove jelkice ti baš zgodno izgledaju :)
    Želim ti ugodne blagdane, bez stresa i s puno odmora i zabave :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ajme, koliko sam napisala :)
    Htjela sam dodati da postoje zgodni suhi kolačići koji uključuju i kreme ili beze (kojeg ja toliko volim) pa sam s vremenom zaključila da ono što ja ne volim su zapravo keksi, u tipičnom smislu te riječi. No, imaju jedni (ona klasika s marmeladom) koji su stvarno fini :)

    OdgovoriIzbriši