Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

24. 03. 2010.

Kuglof od višanja s rumom, bademima i čokoladom

Nisam mislila da će mi se ovaj kuglof ovako sviđati. Inače ne volim takve biskvitne stvarčice jer meni u tome fali krema: obično imam dojam da bi biskvitni kuglof trebalo prerezati par puta i onda kore slijepiti nekom finom kremom – to bi već bilo nešto po mojem ukusu: )))

Već više od godinu dana imam spremljen ovaj recept (istrgla sam stranicu iz nekakvog časopisa), ali otkada sam ga spremila, bila sam skeptična jer mi nije bilo jasno što očekivati od smjese u koju treba uliti 200 ml soka iz kompota, a mučio me i griz…, ali sviđala mi se količina ruma: )))))))))) višnje i čokolada. I tako sam se bacila na isprobavanje recepta, sve je teklo po planu, nije bilo problema.

A onda je došlo vrijeme za degustaciju i okus me iznenadio, kuglof je iznenađujuće sočan i sviđa mi se kombinacija višanja i badema (iako inače ne volim bademe; ali volim marcipan – koji se radi od badema; pa na kraju ispada da mi se bademi (donekle) sviđaju kad su mljeveni, a ne volim ih kad su cijeli/narezani/grubo zdrobljeni). Kuglof mi je bio tako fin da sam ga mogla sama smazati (ali ipak sam stala na loptu).

U originalu, na kuglof se ne stavlja glazura, nego se sve premazuje ugrijanim pekmezom od marelica i onda se posipa s dvije žlice bademovih listića poprženih bez masnoće i ukrasi s par višanja iz kompota. Da krenemo redom: pekmez ne volim, a baš mi ovdje i ne paše pekmez od marelica. Ne volim ni bademe u toj njihovoj «na listiće narezanoj» varijanti (pisala sam već o tome da ne volim hrskave stvarčice: kako mogu u nečemu uživati, ako se stalno pitam hoću li pri sljedećem zalogaju polomiti zube). I zato nije bilo šanse da to stavim na ovaj kuglof: odlučila sam se za glazuru (čokolada paše uz sve: )))

Ova pomalo tamna boja biskvita potječe od soka iz kompota. U smjesu bi se mogao dodati kakao, ali moglo bi se dogoditi da pečeni biskvit bude suh; u kombinaciji s kakaom trebalo bi dodati par žlica kiselog vrhnja.

I da, u originalu upotrebljava s kompot od višanja, ali ja sam u procesu pražnjena ledenice: imam zamrznutih višanja koje trebam potrošiti jer zauzimaju mjesto, i zato sam upotrijebila oko 500 g zamrznutih višanja (ostavila sam ih preko noći da se odmrznu). Sutradan sam «lovila» sok koji su višnje pustile jer mi je trebalo 200 ml, ali nije ga bilo dovoljno pa sam dodala kupovni sok od višnje (iz tetrapaka).
Inače, za kolače upotrebljavam kompot od višanja, sok od kompota pritom najčešće bacim, nekad ga upotrebljavam za pripremu nadjeva ili natapam biskvite, ali često nije potreban, pa završi u sudoperu, a ovaj put mi je baš trebao sok, a ja se, eto, baš ovaj put, bakćam, sa zamrznutim višnjama «bez soka» - ali zamrznute višnje i sok iz tetrapaka su sasvim dostojna zamjena višanja iz kompota.


Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
(- mjerna jedinica je šalica od 200 ml)
250 g mekanog maslaca/margarina
1 šalica šećera
1 vanilin šećer
4 jaja
1 šalica pšenične krupice (griza)
1 šalica oštrog brašna
1 prašak za pecivo
pola šalice mljevenih badema
1 staklenka kompota od višanja
8 žlica ruma
na vrhu noža cimeta
aroma badema
prstohvat soli
100 g nasjeckane čokolade za kuhanje

Glazura
100 g čokolade za kuhanje
50 g maslaca/margarina
1 čajna žlica ulja


Za tijesto, margarin izmiksajte da bude kremast i postupno mu dodavajte obje vrste šećera, stalni miksajući. Dodajte jedno po jedno jaje i nakon dodavanja svakog jajeta miksajte oko pola minute.

U posebnoj posudi pomiješajte krupicu, brašno, bademe i prašak za pecivo i tu smjesu lagano umiješajte u smjesu od jaja.

Ocijedite višnje i sačuvajte 200 ml soka.
Taj sok pomiješajte s rumom, aromom badema, cimetom i solju pa sve ulijte u gornju smjesu i kratko promiješajte.

Zatim primiješajte nasjeckanu čokoladu, a na kraju dodajte i višnje i lagano ih umiješajte kuhačom pazeći da ih ne zdrobite.

Smjesu ulijte u namašteni i pobrašnjeni kalup za kuglof (zapremnine oko 2 l) pa ga stavite u pećnicu zagrijanu na 175 stupnjeva i pecite oko 75 minuta (provjerite čačkalicom je li kuglof pečen: zapiknite čačkalicu u sredinu, ako je suha i čista, kuglof je pečen).

Pečeni kuglof ostavite da se 15ak min. hladi u kalupu, a onda ga istresite i ostavite da se potpuno ohladi.

Ohlađeni kuglof, po želji, prelijte glazurom.

Za glazuru, nasjeckajte čokoladu i rastopite ju na pari zajedno s ostalim sastojcima. Ostavite ju da se malo ohladi, a onda ju prelijte po ohlađenom kuglofu.

Image and video hosting by TinyPic

Broj komentara: 7:

  1. Uopće ne sumnjam u to da bi se ovaj kuglof meni i te kako svidio. Obožavam sve sastojke i kombinaciju Čokolada-višnje-badem. Super da si dodala i da je sočan što mi je isto odlično. Bilježim recept za ovaj kuglof. Odlično si ga napravila, jako lijepo izgleda !!

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako mi se sviđa ova kombinacija, a kad ti kažeš da je jako spčan onda mora da je upravo takav.

    Znaš da je i meni padalo na pamet narezati kuglof i filati ga kremom ali nikad to nisam napravila. Mislim, čemu kad jednostavno mogu napraviti kremasti kolač. :D :D

    OdgovoriIzbriši
  3. trebalo je pisati "sočan". :D :D

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja nekako uvijek preskočim sve gdje se ne spominje neka krema, stvarno sam kremomanijak, ali ovaj kuglof i bez kreme izgleda jako sočan i ukusan!

    OdgovoriIzbriši
  5. Obožavam kuglofe, a ovaj tvoj mi izgleda zaista vrhunski!

    OdgovoriIzbriši
  6. Branka; hvala:)

    Andrea; :)
    Meni se ovakve "kuglofaste" stvarčice sviđaju kad su prerezane i omazane kremomom. Onda obično nose naziv "vijenac", a ne kuglof (iako to nije pravilo, a izgled ovisi i o kalupu). Radila sam takve vijence i baš se spremam isprobati neku od varijacija na temu Frankfurtskog vijenca, ali nikako da dođe na red.

    Vera; hvala:)

    Tadeja; meni je bilo čudno koliko mi se ovaj kuglof sviđa:)

    kuvarica na trapezu; hvala:)

    OdgovoriIzbriši