Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

18. 03. 2010.

Šarena slana rolada by miaiva

Volim ovakve slane rolade i zato me ovaj recept odmah oduševio: )

Šarena slana rolada by miaiva



Image and video hosting by TinyPic

Žuti dio kore

2 jaja

2 žlice ulja

1 žlica kiselog vrhnja

2 ravne žlice brašna

1 žličica (ona najmanj) praška za pecivo

3-4 žlice naribanog (najbolje kozjeg) sira; ali može i neki tvrdi sir poput Gaude


Zeleni dio kore

2 jaja

2 žlice ulja

1 žlica kiselog vrhnja

2 ravne žlice brašna

1 žličica praška za pecivo

2 žlice blanširanogm ispasiranog špinata (ili blitve)

prstohvat soli


Narančasti dio kore

2 jaja

2 žlice ulja

1 žlica kiselog vrhnja

2 ravne žlice brašna

1 žličica praška za pecivo

2 ravne žlice ajvara (ili 1 puna žlica slatke, crvene, mljevene paprike)

prstohvat soli


Nadjev po želji

(sirni namaz, svježi sir...)




Postupak izrade isti je za sve tri smjese; radite ih odvojeno.

Odvojite bjelanjke od žumanjaka. Od malo posoljenih bjelanjaka izmiksajte snijeg. Žumanjke izmiksajte sa svim ostalim sastojcima i na kraju lagano umiješajte snijeg.


(U originalu:

- preporuča se da se u žuti dio smjese stavi kozji sir, nikad nisam probala tu varijantu, ja uvijek dodajem naribanu Gaudu ili Emmentaler.

- u narančasti dio smjese stavlja se ajvar; radila sam već tu varijantu s ajvarom, ali nekad, malo za promjenu, umjesto ajvara stavim mljevenu slatku papriku; ali dodam i malo ljute, da bude pikantno:

- u zeleni dio ide špinat, ali ja sam stavila blitvu; morala sam svakom dijelu smjese dati svoj doprinos:)


Svaku smjesu stavite u posebnu vrećicu i svakoj vrećici odrežite jedan ćošak pa smjese naizmjence istiskujte na lim (40 cm x 30 cm) obložen papirom za pečenje da dobijete šareni uzorak.


Image and video hosting by TinyPic


Ja sam previše lijena da punim vrećice smjesom, nikad nisam to radila za ovu roladu: ja žlicom naizmjence razlijevam smjese po papiru za pečenje; budući da su smjese tekuće, ionako nije moguće kreirati neki «pravilni uzorak».


Priznajem: ne znam ispeći ovu koru, a da mi kod rolanja ne pukne, uvijek ima malih pukotina. U receptu piše «Peći samo 15 minuta na 200 stepeni, ne više, jer će vam se kora isušiti i pucati kad je budete rolali.». Kad sam prvi put radila koru, stavila sam pripremljenu smjesu u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva: meni se to činilo previše, ja bih to stavila na 180 stupnjeva, ali poslušala sam što piše u receptu. Nisam kampirala pred pećnicom ko´ pred televizorom; nemam običaj bez prestanka promatrati što su u pećnici događa. Ali nakon 7 min. pečenja odlučila sam pogledati kako moja kora napreduje: kora je narasla i meni je izgledala pečeno. Dok sam ja tako blejala u koru preko stakla pećnice, na kori su se počele javljati malene pukotine pa sam ja smanjila temperaturu pećnice na 180 stupnjeva i pekla sam to još oko pola minute, i budući da je meni kora izgledala jako suho, izvadila sam ju i narolala – definitivno je bila pečena, ali kod rolanja mi je napukla na par mjesta.

Jasno mi je da, ako u receptu piše da se nešto peče 15 min. - to ne znači da ja to stvarno moram peći 15 min., stvar može biti pečena za 10 min., a može joj trebati i pola sata. U ovom receptu ipak nisam očekivala da će kora biti pečena već nakon 7 min., čudo da sam uopće pogledala kako napreduje, ako se nešto treba peći 15 min., ja obično negdje oko 12. minute pečenja pogledam u kojoj je to fazi – da sam s tom korom toliko čekala, ne znam na što bi ličila.


I otada ja lim s pripremljenim smjesama stavljam u (električnu) pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pečem koru oko 8 minuta.


Dakle, oprez: vrijeme pečenja definitivno ovisi o pećnici.


Pečenu koru odmah narolajte i ostavite da se ohladi.


I, kako rekoh, meni kora uvijek malo napukne dok ju rolam; ali ne dramim oko toga jer ne popuca skroz i ne raspadne se, kad se ohladi, može se nadjenuti nadjevom i uvijek je ukusna: )))))) Probala sam već pečenu koru istresti i na vlažan ubrus, ali svejedno je popucala prilikom rolanja; možda grabim previše brašna dok radim smjesu, već sam upotrebljavala žlice raznih veličina, ali još nisam otkrila pravi omjer).


Ohlađenu koru namažite nadjevom i ponovno zarolajte. Po potrebi (ovisno o nadjevu), stavite ju u hladnjak, narežite ju prije posluživanja.


Broj komentara: 9:

  1. Joj kako je ovo dobro, volim veselje na stolu. Odlično za Uskrsno predjelo ili zakusku.

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlična rolada i super mi izgleda ovako šarena, ...., volim i ja ovakve stvari. Super si je napravila !

    OdgovoriIzbriši
  3. Kako dunja reče: VOLIM VESELJE NA STOLU! Odlično!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. bez obzira na pucanje kore, rolat izgleda fantastično:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja bas volim ovakve rolate. super izgledaju, ukusni su i svaki je dekorativan na svoj nacin.
    Ovaj je bas poseban.

    OdgovoriIzbriši
  6. Dunja; slažem se:)

    Branka; hvala:)

    Alanvla; i meni se ta rolada jako sviđa:)

    Aleksandra1234; hvala:) kora mi nikad nije popucala tako jako da bi se sve raspadalo i drobilo - postojana je i drži se u komadu, ali svaki put mi negdje pukne:(

    Sanja; hvala:)

    OdgovoriIzbriši
  7. ova sarena rolada je vrh

    OdgovoriIzbriši
  8. Anonimno;
    I meni se svidjela čim sam vidjela recept:)

    OdgovoriIzbriši