Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

09. 03. 2010.

Savijača s korama od vučenog dizanog tijesta

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
250 g glatkog brašna
20 g (pola kocke) svježeg kvasca ili 1 paketić suhog kvasca (oko 7 g)
oko 125 ml toplog mlijeka
prstohvat šećera
1 jaje
prstohvat soli

Nadjev po želji
(npr. 1 kg jabuka, šećer, cimet, grožđice…)

Za premazivanje
1 jaje


Za tijesto, svježi kvasac nadrobite u malo toplog mlijeka kojem ste dodali malo šećera i ostavite na toplom da nabubri.
U posudu stavite brašno, malo soli i jaje pa dodajte nabubreni kvasac i uz dodatak preostalog mlijeka zamijesite dizano tijesto (ne jako čvrsto).
Ako koristite suhi kvasac, sve sastojke stavite u posudu i zamijesite tijesto.

Tijesto oblikujte u kuglu, odozgo ga premažite uljem i ostavite na toplom oko pola sata.

Uzašlo tijesto podijelite na dva dijela.

Stolnjak lagano posipajte brašnom pa na njemu prvo valjkom razvucite tijesto, a zatim ga rukama razvlačite da dobijete tanku koru za savijaču.
Po potrebi, odrežite zadebljane krajeve i na tijesto rasporedite polovicu nadjeva (naribane jabuke, šećer prema ukusu, cimet, grožđice…) pa pomoću stolnjaka narolajte savijaču, zatvorite krajeve da nadjev ne izlazi.

Image and video hosting by TinyPic

Na isti način napravite i drugu savijaču.

Obje savijače stavite u lim obložen papirom za pečenje (mjesto spoja okrenite prema dolje), odozgo ih premažite umućenim jajetom.

Savijače stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 40 min., tj. da dobiju lijepu boju.

Pečene savijače ostavite da se ohlade, po želji, posipajte ih šećerom u prahu.

Broj komentara: 9:

  1. Draže mi je ovo dizano vučeno tijesto od od običnog i finije su mi savijače od njega. Samo ja sam totalni antitalent za vučeno tijesto tako da ga više ni ne pokušavam napraviti. Vidim da ti nemaš taj problem i tijesto ti super izgleda. ;) :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Predivna je, a tako jednostavno..Stara dobra strudlas jabukama :)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Ne znam si objasniti zašto, ali moja prva asocijacija na naslov je bila nešto slično piti od mesa tj. bureku. Mislim da se radi o utjecaju podsvijesti :)))

    OdgovoriIzbriši
  4. Najbolje je s domaćim tijestom, ali kao što Andrea veli, i ja sam tu antitalent.

    OdgovoriIzbriši
  5. Nikada nisam radila dizano vuceno testo. Bas si me zaintrigirala :)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja volim dizano vučeno tijesto. Ovo je izvrsno a tako jednostavno. Izvrsna ideja!

    OdgovoriIzbriši
  7. obožavam sve vrste savijača.. najviše sa višnjama..

    kore su ti super

    OdgovoriIzbriši
  8. Baš interesantmo,lepo izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  9. Andrea; nisam stručnjak za "vučenje" tijesta, samouka sam, ali ja to nekako "rastegnem", ako popuca, ne dramim oko toga:)

    Jafi; nisam ljubitelj savijača, a pogotovo ne ovih s jabukama (nikako ne volim jabuke); ali takve savijače se u mojoj obitelji rade barem jednom tjednom (najčešće s običnim vučenim korama ili onim kupovnim; evo, malo za promjenu i ove "dizane"). Kako reći "ne" dobro "uhodanoj" tradiciji?

    IDeM:) ja se pri spomenu vučenih kora nikad ne bih sjetila takve neke pite od kora i mesa jer se takve stvari u mojoj obitelji ne rade. Ni moja mama ni baka nisu radile neku takvu slanu mesnu pitu. U mojoj obitelji se vučene kore (domaće ili kupovne) upotrebljavaju isključivo u "slatke svrhe". Kad napravim slanu savijaču sa sirom (ili nedaj Bože - još dodam i blitvu u nadjev) - takve stvari samo ja jedem, nitko drugi ih ni ne gleda.

    Κάθαρσις; ne mogu se baš pohvaliti da sam ljubitelj tih domaćih kora, naravno, drugačije su od kupovnih, ali da me te domaće kore oduševljavaju - daleko od toga, meni se to sve svodi na isto. Možda razlog mojeg "neoduševljenja" treba tražiti u tome što baš nisam luda za vučenim korama, ja volim dizana tijesta:))) Ali ni ove dizane vučene kore me ne oduševljavaju, ja bih baš neko pravo mekano dizano tijesto:)

    Ljilja; meni je recept bio zanimljiv kada sam ga prvi put vidjela i morala sam probati:) Ne radim često takve kore, ali malo za promjenu... :) probaj:)

    Snježa; hvala:)

    Shangri La Food; savijača s višnjama je definitivno jedina za koju bih mogla reći da mi se sviđa, tj, sviđa mi se nadjev; mogla bih ga jesti i bez kora:))))))))))))))))

    Vera; hvala:)

    OdgovoriIzbriši