Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

17. 09. 2010.

Medeni pužići s bazginim bobicama

Nikad dosta pužića! Nakon što sam u časopisu Lisa: Čarolija okusa otkrila recept za varijantu s jagodama, uslijedila je i moja varijanta s rabarbarom, pa moja varijanta s lubenicom, pa moja varijanta sa šljivama, a ima i nekih varijanti koje još nisam unijela na blog, ali bit´ će:)
Ovo je varijanta s bazginim bobicama.
Kao i uvijek, upotrijebila sam Dr Oetker želirni šećer (pakiran je u paket od 500 g). Nisam gledala ima li u zagrebačkom trgovinama još kakvog želirnog šećera.
U prijašnjim receptima za ove «pužiće» pisala sam o «šećeru za želiranje»: to je smjesa za želiranje kojoj je već dodan šećer, koristi se za brzo ukuhavanje voća, tj. kuhanje pekmeza i želea. Postoji i «mješavina za želiranje» kojoj nije dodan šećer… - nisam sigurna u kojim omjerima bi trebalo kombinirati tu mješavinu i dodavanje šećera kristala.
Ako nemate mješavinu želirnog šećera, nego samo smjesu za želiranje bez šećera: najbolje bi bilo da u posudi dobro promiješate 500 g šećera kristala i taj paketić od (otprilike) 25 g smjese za želiranje - i onda upotrijebite 8 žlica te smjese  kao želirni šećer za ukuhavanje voća; ostatak pripremljene smjese možete spremiti u posudu s poklopcem ili u plastičnu vrećicu  i buduće upotrebljavati ili za kuhanje pekmeza/želea ili ovakve pužiće.


Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Tijesto
500 g glatkog brašna
1 suhi kvasac: 7 g (ili pola kocke svježeg: 15ak g)
prstohvat soli
250 ml toplog mlijeka
80 g margarina
50 g meda

Nadjev
450 g bazginih bobica (bez peteljki, grančica)
8 žlica želirnog šećera za ukuhavanje voća (npr. Dr Oetker)
40 margarina, narezanog na listiće
pola čajne žlice cimeta


Od navedenih sastojaka zamijesite tijesto, pokrijte ga i ostavite na toplom 20 min. Zatim ga premijesite na pobrašnjenoj podlozi pa ga opet vratite u posudu, pokrijte i ostavite na toplom oko 40 min.
Bazgine bobice bilo bi dobro oprati. Ako imate ubrane bobice zajedno s peteljkama/grančicama, najbolje ih je nakratko uroniti u vodu i lagano protresti. A onda ih otresti pa staviti na ubrus da se ocijede. Po potrebi, posušite ih ubrusom, da ne budu mokre!
Bobice skinite s peteljki.
Ako imate ubrane bobice bez peteljki, stavite ih u cjedilo pa ih s cjedilom uronite u vodu, lagano protresite i izvadite, pa ih onda prvo ostavite da se malo ocijede, a onda ih obrišite.

Okrugli lim promjera oko 26 cm obložite papirom za pečenje.
Dignuto tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi u pravokutnik veličine 60 cm x 35 cm.
Na razvaljano tijesto rasporedite nadjev: bobice bi bilo najbolje barem malo zgnječiti žlicom i onda ih pomiješati s ostalim sastojcima.
Ne bih preporučila da bobice "sameljete" u blenderu jer će praktički nastati "sok" - ne znam kako bi s time bilo moguće nadjenuti tijesto i rezati pužiće.
Tijesto narolajte počevši s duže strane. Bilo bi dobro da tijesto narolate što čvršće da bobice ne ispadaju van dok roladu budete rezali na komade.
Dobivenu «roladu» narežite na 10ak jednakih komada (ovaj put narezala sam 16 komada).
Narolanu roladu najbolje je rezati direktno na stolu, a ne na stolnjaku - jer bi cijeli stolnjak mogli usvinjiti sokom iz bobica.
Narezane «pužiće» složite u lim, prerezana strana okrenuta je prema gore, odnosno dolje. Ako šećer i bobice tijekom rezanja ispadaju iz pužića, jednostavno sve nagrnite na dlan i sve posipajte po pužićima u posudi za pečenje:)

Što se nadjeva tiče, ja sam 300 g bobica stavila u zdjelu i lagano sam ih miješala/gnječila žlicom pa sam onda dodala želirni šećer i cimet i sve promiješala. Tu smjesu sam rasporedila po tijestu zajedno s listićima margarina, onda sam tijesto narolala, rezala pužiće, redala ih u lim – i tada sam odozgo u pužiće prstima ugurala oko 150 g cijelih bobica. Bobice se za vrijeme pečenja raspuknu i iz njih iscuri sok, ali one ostanu manje-više cijele, tj. ne «raskuhaju» se, ali, «smežuraju» se.
Image and video hosting by TinyPic

Pužiće stavite u pećnicu zagrijanu na 180° C i pecite oko 50 min. Ako pužići odozgo prebrzo potamne, pokrijte ih aluminijskom folijom.
Pečene pužiće ostavite da se ohlade.

Image and video hosting by TinyPic


Nema komentara:

Objavi komentar