Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

28. 06. 2011.

Mazanica (slatka i slana)

U originalu ovo je recept za Mazanicu bake Kate, naravno slatku, jer takve mazanice tradicionalno su slatke (i obavezno s grožđicama koje ja ne volim). 
Moram priznati da za "slanu mazanicu" nikad nisam ni čula. No, ja ne bih bila ja da "ne otkrivam toplu vodu". Kad se radi o ovakvim dizanim tijestima: meni se sviđa isključivo slana varijanta – zato je kod mene Mazanica, suprotno tradiciji i na zgražanje mnogih, češće slana nego slatka (bez uvrede baki Kati, tko god da je:)

Što se premazivanja tijesta margarinom/maslacem tiče, odavno sam zaključila da su meni sva ta tijesta ukusnija, ako se premazuju nerastopljenom masnoćom. U originalu se tijesto premazuje rastopljenom masnoćom – ja nemam naviku držati se toga; samo odlučite kako vam se više sviđa.
Najčešće radim slanu varijantu s nerastopljenim margarinom, možete dodati i neki «nadjev» u obliku sira, suhih rajčica – ali meni ni to ne treba, bitno mi je jedino da je tijesto slano:)

Slana verzija ("bez ičega")


 Slatka verzija (sa suhim višnjama)


Tijesto (slatko ili slano)
600 g glatkog brašna
šećer/sol
1 suhi kvasac (7 g)
1 žumanjak
50 g mekanog margarina/maslaca
3 žlice kiselog vrhnja
400 ml toplog mlijeka

Nadjev
120 g margarina
+
- za slatku verziju: 200 g suhog voća po želji (suhe višnje, šljive, grožđice,…)
(po želji - za slanu verziju: tvrdi sir, suhe rajčice, šunka,…; ali može i bez toga)

Premazivanje
1 žumanjak
2 žlice kiselog vrhnja


Svi sastojci trebaju biti sobne temperature.

Za tijesto, u posudu stavite brašno, sol, šećer, kvasac, žumanjak, na listiće narezani margarin, vrhnje i toplo mlijeko pa zamijesite glatko tijesto.
U slatku varijantu tijesta stavlja se 85 g šećera i 1 čajna žlica soli; ja sam ovaj put kao nadjev upotrijebila suhe višnje, pa sam stavila oko 120 g šećera u tijesto jer meni je to inače prekiselo.
U slanu varijantu stavim oko pola čajne žlice šećera i 1-2 čajne žlice soli.

Prema originalnom receptu tijesto bi trebalo tući kuhačom/rukom – ja to ne radim, nego ga samo malo premijesim.
Pripremljeno tijesto stavite u posudu, pokrijte ga vlažnom krpom i ostavite na toplom da se digne.

Što se nadjeva tiče, tijesto možete premazati ili mekanim nerastopljenim margarinom, ili rastopljenim, ohlađenim margarinom. Meni se više sviđa varijanta s mekanim, nerastopljenim margarinom.
Za varijantu s nerastopljenim margarinom: margarin sobne temperature izmiksajte/promiješajte da bude kremast, da se može lijepo razmazivati.
Za varijantu s rastopljenim margarinom: margarin rastopite na laganoj vatri, ostavite da se malo ohladi, ali pazite da se ne stvrdne.


Dignuto tijesto premijesite i podijelite na 3 jednaka dijela.

Uzmite dio tijesta i razvaljajte ga (na debljinu 3-4 mm) u pravokutnik. Premažite ga trećinom nerastopljenog ili rastopljenog margarina. 

Za slatku varijantu: po premazanom tijestu raspodijelite trećinu (narezanog) suhog voća.

Za slanu varijantu: po premazanom tijestu možete rasporediti sir, nasjeckanu šunku ili nasjeckane suhe rajčice itd., ali meni se baš sviđa minimalistička varijanta: «bez ičega».

Na prvoj fotografiji je "slana varijanta" premazana nerastopljenim margarinom (bez nadjeva).


Na drugoj fotografiji je "slatka varijanta" tijesta premazana rastopljenim margarinom i posipana suhim višnjama.


Tijesto narolajte s kraće strane. Dobivenu rolu položite u lim obložen papirom za pečenje.

Na isti način razvaljajte, nadjenite i narolajte preostala dva komada tijesta.

Žumanjak umutite s vrhnjem i time premažite savijače.

Ostavite ih na sobnoj temperaturi dok se pećnica grije.

Pecite ih u pećnici zagrijanoj na 180 stupnjeva, oko 35 min.



Broj komentara: 6:

  1. Ajme meni, kako ove mazanice mame. Ne mogu se odlučiti koja je privlačnija.

    OdgovoriIzbriši
  2. Puno ti hvala na ovom receptu. Moja baka radila je savršenu mazanicu (pečenu u krušnoj peći), a ja se, dok je bila živa, nisam sjetila gledati kako to radi. Tada me to uopće nije zanimalo. Mislim da je ovo pravi recept, s time da ona nije nikada radila slanu mazanicu, već uvijek prilično neutralnu, posipanu s malo grožđica. Bilježim i probam, i ja sam kao Proust u traženju izgubljenih okusa.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kod tvojih blogova volim imena na tvojim receptima.I narvno krajnji rezultat.Ne bih se niakd setila da pravim mazanicu.Ali mislimj da ce mi uspeti;)

    OdgovoriIzbriši
  4. uh, što ja volim ovakve savijače. I slatke i slane varijante. Odlične su!

    OdgovoriIzbriši
  5. What's for dessert?;
    hvala:)
    meni je privlačna samo slana:)

    Κάθαρσις;
    da, to se tradicionalno posipava grožđicama, ali meni se ta slatka varijanta ne sviđa, pa sam "izmislial" slanu mazanicu:D

    Dzoli;
    hvala:)
    Nije to nikakav problem, nema razloga da ti ne uspije:)


    Tamara;
    ja volim slane:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ljvov:
    Obozavam Site! Narocito Slike u izradi recepata!

    OdgovoriIzbriši