Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

19. 10. 2010.

Pita s rajčicama i paprikama

Recept na temelju kojeg sam radila ovu pitu nalazi se u časopisu Lisa: Čarolija okusa, 19. 8. 2010., br. 9. U originalu, upotrebljava se kupovno lisnato tijesto, ali ja baš nisam ljubitelj lisnatog, draže mi je dizano. Osim toga, originalni recept vrvi koracima koje ja najčešće preskačem: guljenje rajčica i paprika te dekorativno slaganje istih; no, to je stvar ukusa, slobodnog vremena, strpljenja, raspoloženja…

Oni koji malo češće čitaju recepte na mojim blogovima mogli su primijetiti da oko nekih stvari poprilično cjepidlačim, ali nešto što mi stvarno nikad nije smetalo je koža na rajčicama i paprikama - i ne vidim razlog da to gulim (ima nekih recepata u kojima se to navodno «mora», ali ja takve uglavnom izbjegavam:)

Ne volim rajčice, a ni paprike baš ne obožavam (iako nemam ništa protiv njihove kože), ali ova kombinacija s dizanim tijestom mi se sviđa:)


Image and video hosting by TinyPic


Tijesto
200 g glatkog pšeničnog brašna

100 g kukuruznog brašna
100 ml jogurta ili vrhnja
oko 50 ml mlijeka
50 ml ulja
1 jaje
pola paketića suhog kvasca (oko 4 g)
pola čajne žlice praška za pecivo
pola čajne žlice šećera
sol, papar

Nadjev
750 g rajčica
2 češnja češnjaka
1 čili
1 žlica svježeg začinskog bilja po želji (timijan, peršinovo lišće,…)
sol, papar, šećer
+
oko 8 crvenih paprika (rog, ajvarka,…)



Sastojci za tijesto trebaju biti sobne temperature, a mlijeko i jogurt (vrhnje) zagrijte da budu topli.

Od navedenih sastojaka zamijesite tijesto i ostavite ga na toplom da se digne.

Ja pećnicu zagrijem na 40ak stupnjeva, onda ju, naravno, isključim, tijesto stavim u posudu, pokrijem ju vlažnom krpom i ostavim tijesto da se diže oko pola sata u tako zagrijanoj pećnici.


Rajčice možete prelijati kipućom vodom pa im oguliti kožu – ja to ne radim jer mi se neda (dobar razlog, zar ne?).

(Ne)oguljene rajčice narežite na četvrtine, odstranite im vodenasti dio s košticama, narežite ih na komadiće.

Češnjak oljuštite i sitno nasjeckajte. Čili također sitno nasjeckajte.

U loncu zagrijte 2 žlice (maslinovog) ulja pa dodajte rajčice i kratko ih popržite.

Zatim dodajte češnjak, čili, svježe začinsko bilje, sol i papar pa ostavite da se sve kuha 10ak min. na laganoj vatri (da tekućina ispari). Na kraju, začinite solju, paprom i šećerom.

Kuhani umak ostavite da se malo ohladi.


Paprike prepolovite po dužini i očistite ih.

Lim za pečenje obložite papirom.

Svaku polovicu paprike premažite uljem s jedne i druge strane i složite ih u lim (strana s kožom okrenuta prema gore).

Stavite ih u pećnicu zagrijanu na 220 stupnjeva (bliže stropu pećnice). Pecite ih oko 15 min. ovisno o vrsti paprike – tj. dok se s gornje strane mjestimično napuhnu tamni mjehuri.

Paprike bi, «naravno», trebalo oguliti. Ali već možete pogoditi – da ja to ne radim jer mi se neda (moja filozofija je: kome se kožica na paprikama ne sviđa, ne mora jesti ono što pripremim).

Dakle, ja pečene paprike samo ostavim da se ohlade.

Ako paprike želite guliti, odmah kad ih izvadite iz pećnice, s lima ih premjestite u plastičnu vrećicu (možete to napraviti zajedno s papirom na koje su se pekle). Ostavite ih 10ak min. u zatvorenoj plastičnoj vrećici, a onda se bacite na guljenje kože.

Ohlađene (mlake) paprike (oguljene ili ne) narežite na oko 1 cm široke trake.


Kad se tijesto digne, razvaljajte ga i stavite u lim obložen papirom za pečenje.

Po tijestu razmažite umak od rajčica, a po njemu složite trake narezanih paprika. Komade paprika bi, naravno, trebalo slagati dekorativno «poput crjepova», ali opet pogađate – ja to ne radim, jer mi se neda – ja samo nabacam komade paprike u relativno ravnomjernom sloju (gore okrenem unutrašnji dio paprike, da se ne vidi neoguljena, pocrnjela koža:DDD

Pitu stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite 20ak min.

Pečenu pitu ostavite da se ohladi.


Image and video  hosting by TinyPic

Broj komentara: 6:

  1. Sve s paradajzima volim, a volim i pizzu, na što ovo jako podsjeća. Slažem se s tobom, tko ima vremena guliti kožu s kile paradajza ili paprike? Život je prekratak za takvo što. Ovo mi se jako sviđa.

    OdgovoriIzbriši
  2. Izgleda vrlo lepo, bas mi se svida...

    OdgovoriIzbriši
  3. Ova bi mi se pita zaista mogla dopasti, ali ja ću guliti i paprike i paradajz jer mi pečena, srolana kožica izaziva mučninu i još ponešto, što ne želim ovdje napisati. :)
    Nije mi problem "izgubiti" malo vremena, jer je ova pitica zaista vrijedna da se potroši malo više vremena za njenu pripremu. I za svoj gušt, ja bih si dodala i malo feta sira. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. ovo me podsjeća na pizzu, a pizzu volim :)
    ja ipak gulim paradajze samo onako brzinski, nije bitno ako nešto ostane, no paprike ne gulim ako baš nije naka potreba, a za neštoovakvo ju ne gulim

    OdgovoriIzbriši
  5. Uh, mirise! Slazem se, ma ko ce to da guli. Ja ni pecene (za zimnicu) paprike ne gulim. Kome smeta, neka oguli. A ovo je sitno seckano... divan recept! Pretpostavljam da je sve za cas nestalo?!

    OdgovoriIzbriši
  6. Κάθαρσις;
    Znam da je nekima normalno guliti kožu s rajčica i paprika, a neki to rade i zbog zdravstvenih razloga. Kod mene nitko nema zdravstvenih problema zbog te kože, pa ja to ne gulim:)ali meni se neda:)

    Surac;
    Hvala:)

    Nataša;
    Naravno, može i malo sira:)

    Nina;
    Probaj:)

    Mala kuharica;
    Sve je nestalo:)

    OdgovoriIzbriši