Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

02. 10. 2010.

Zapečeni pire s patlidžanom

Ovaj recept nije ništa posebno, to je obični zapečeni pire od krumpira s povrćem, samo što je u ovom slučaju zapečen s jednom vrstom povrća: prženim patlidžanima. Recept je iz knjižice Ljetna kuharica, poseban prilog, 23. kolovoza 2006., Jutarnji list.

U originalu, taj «složenac» peče se u okruglom kalupu s kojeg se može skinuti obruč, ali ne trebate to peći u takvom kalupu, možete to jednostavno ispeći u okruglom limu, keramičkoj, staklenoj posudi itd.

Ako baš želite peći složenac u posudi s obručem na skidanje, i prije posluživanja skinuti taj obruč, bilo bi dobro da obruč iznutra obložite papirom za pečenje, papir obavezno dobro namastite i posipajte krušnim mrvicama.

Složenac se poslužuje vruć, pa je najjednostavnije grabiti ga žlicom – ja uvijek tako radim. Možete ga rezati i nožem pa lopaticom za palačinke transportirati na tanjure; nije tekuć pa neće curiti na sve strane, ali ipak, dok je vruć: gnjecav je; pa nemojte očekivati prekrasno narezane šnite. Naravno, kad se pire ohladi, tj. odrveni onda se složenac može rezati i na ljepše šnite, ali mene baš ne privlači jedenje hladnog pire krumpira.

U originalu, u krumpir se dodaje 150 g polutvrdog sira, a odozgo se posipava sa 150 g tvrdog sira. Ja u oba slučaja upotrebljavam sir kakav u danom trenu imam doma: ili tvrdi ili polutvrdi, ali ako baš želite, možete kombinirati razne vrste sireva. Odozgo nekad stavim i nešto manje sira, a ne baš 150 g.

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
500 g patlidžana
1 kg krumpira
150 g (polu)tvrdog naribanog sira
2 sirova jaja
2-3 žlice svježeg, nasjeckanog peršinovog lišća
2 kuhana jaja, narezana na okrugle ploške
sol, papar
+
150 g tvrdog naribanog sira
60 g krušnih mrvica
ulje


Patlidžane operite narežite na kocke veličine 1 cm. Ispržite ih u većoj količini masnoće, miješajte ih da sa svih strana pomalo ohrskave i dobiju boju.

(Mogli bi se pržiti u fritezi, ali nisam probala.)

Vadite ih na papirnati ubrus i ostavite da se malo ohlade.

Ako želite manje masnu i manje hrskavu varijantu, patlidžane narežite na kockice stavite ih u zdjelu i dobro pomiješajte s 2-3 žlice ulja, da kockice sa svih strana budu lagano namaštene. Pećnicu zagrijte na 220 stupnjeva, po mogućnosti uključite funkciju «gornji infra grijač». Kockice patlidžana u jednom sloju rasporedite na lim obložen papirom za pečenje i stavite ih u pećnicu (bliže stropu pećnice, tj. gornjem grijaču) i pecite da lagano posmeđe.


Krumpir ogulite i skuhajte u posoljenoj vodi, zdrobite ga u pire. Odmah mu dodajte 150 g naribanog sira pa promiješajte, a onda dodajte i sirova jaja pa opet dobro promiješajte. Začinite solju i paprom i dodajte peršinovo lišće.

Posudu za pečenje (okruglu, promjera 22 cm) namastite po dnu i stranicama pa ju posipajte dijelom krušnih mrvica. Na dno ravnomjerno razmažite polovicu toplog pirea, na njega stavite sve kockice patlidžana i ploške jaja, prekrijte ostatkom pirea. Odozgo posipajte sa 150 g sira, ostatkom krušnih mrvica i nakapajte s malo (maslinovog) ulja.

Složenac stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite 50 min.

Pečeni složenac odmah poslužite.


Ako ste ga pekli u posudi s obručem na skidanje, i želite skinuti taj obruč prije posluživanja, pričekajte par minuta da se složenac malo ohladi prije nego što skinete obruč i odlijepite papir za pečenje.


Broj komentara: 5:

  1. mozda i jest obican recept ali meni ovako nesto nikad ne bi palo napamet.:) ja obozavam patlidzane pa cu recept spremiti u file s drugim receptima s patlidzanom i probati.:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo mi se jako sviđe, volim i patliđane i ovakve kombinacije, baš ti hvala što si nam ovo pokazala. Ovo ću sigurno napravit.

    OdgovoriIzbriši
  3. Vrlo zanimljiva kombinacija. Meni je patlidžan omiljeno povrće ali niko ga u mojoj kući ne voli:(((

    OdgovoriIzbriši
  4. Što kaže Snježana, jeste obično, ali ni meni nije palo na pamet. Znači da je neobično i sigurno jako lepo!

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala svima na komentarima:)
    Već sam toliko puta istaknula da ne volim patlidžane, da sam uvjerena da svi već to znaju:DDD Zato ih trpam u ovakve neke kombincaije sa sastojcima koje volim: sir, krumpir... Inače ne volim pire krumpir, taj "pire" mi je najgori način na koji se može pripremiti krumpir, ali u ovakvim kombinacijama sa sirom, i ja ga pojedem:)

    OdgovoriIzbriši