Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

07. 10. 2010.

Savijača od patlidžana

U zadnje vrijeme «zaredala» sam s patlidžanima, a uopće ih ne volim. Razlog «tolikim» receptima s patlidžanima je to što ih je mama posadila u vrtu, iako dobro zna da ih nitko od nas ne voli (nju morate pitati zašto ih je onda uopće sadila, meni je to misterij). Ona ih cijele godine nijednom nije pripremala, samo ja se bakčam s njima...

U knjižici Savijače i gibanice od vučenog tijesta, Dobar tek, poseban broj 5, nalazi se recept za Savijaču s patlidžanima. Meni taj recept ne oduševljava (omjeri sastojaka mi baš ne štimaju, ni umak mi nije jasan,… ne znam kako bi to funkcioniralo) pa se nisam ni trudila isprobati ga: ali inspirirao me da savijaču napravim po svojem.

Za nadjev, u originalu se koriste: 2 mrkve, 250 g patlidžana, 200 g stabljike celera bjelaša, pola poriluka, 50 g paprike, pola tikvice, 2 kuhana krumpira i bešamel. Dakle, svi sastojci za nadjev, osim krumpira, su sirovi, i ja se toga držim - što se »vrsta povrća» tiče, upotrijebila sam ono što sam imala doma.




Sastojci
6 kupovnih kora za savijače


Nadjev
300 g patlidžana
250 g kelja
50 g paprike
2 kuhana krumpira, ohlađena
100 g tvrdog, naribanog sira
2 žlice svježeg, nasjeckanog peršinovog lišća
+

"za umak":
1 mali crveni luk
2 češnja češnjaka
2 žlice maslaca
3 žlice brašna
pola čajne žlice kumina
500 ml mlijeka
sol, papar muškatni oraščić

Premazivanje
kiselo vrhnje ili maslac



Patlidžane očistite i narežite na 1-2 cm velike kocke. Posolite ih i ostavite da stoje oko pola sata.

Mrkve očistite i narežite ih na sasvim tanke «trakice» (štapiće: duge oko 6 cm, debele oko 2-3 mm; ili ih možete naribati na ribež za jabuke).

Kelj operite, odstranite središnji debeli dio na svakom listu, a ostatak lista narežite na rezance.

Papriku operite te nju i kuhani krumpir narežite na «štapiće» kao i mrkvu.

Za umak, obje vrste luka očistite i sitno nasjeckajte.

U loncu rastopite maslac, dodajte luk i staklasto ga popržite. Zatim dodajte kumin i brašno te sve kratko popržite. Polako ulijte mlijeko miješajući pjenjačom da se brašno ne zgruda, pa kratko prokuhajte da se umak zgusne. Maknite s vatre pa pikantno začinite solju, paprom i muškatnim oraščićem.

Patlidžane ocijedite (možete ih isprati vodom, ako mislite da će biti preslani; ja to ne radim).

U umak odmah umiješajte sve narezano povrće, naribani sir i peršinovo lišće.

Jednu koru premažite uljem, pokrijte drugom korom, na nju rasporedite trećinu nadjeva i narolajte. Savijaču stavite u namašteni lim.

Na isti način napravite još dvije savijače.

Savijače premažite kiselim vrhnjem ili ohlađenim rastopljenim maslacem. Stavite ih u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 35 min.

Prije posluživanja, ostavite ih da se malo ohlade.

Image and video hosting by TinyPic



Nema komentara:

Objavi komentar