Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

27. 10. 2010.

Zimska torta

Ovaj "uvod" nema veze s receptom, pa ga možete preskočiti.

Dakle, famozni uvod: nedavno sam, na svoje veliko čuđenje, saznala da postoji nekakva «gurmanska blogerska zajednica»?!

Nikad prije nisam čula za to. Ne znam podrazumijeva li se da svaki blog s receptima i njegov vlasnik spadaju u to? Zapravo, jesam li ja sve ovo vrijeme pripadala tome, iako nisam imala pojma da takvo nešto postoji?

Kako to uopće funkcionira? Koliko sam shvatila, preduvjet je da mi se moraju sviđati sve namirnice i sva jela koja se sviđaju i svima drugima, isto tako, moraju mi se ne sviđati sve namirnice i jela koja se ne sviđaju svim drugim članovima te zajednice.

Nikako mi nije jasno zašto su neki stekli dojam da se ja osjećam privučena toj nekoj zajednici – pa uopće nisam znala da to postoji! A sad kad sam saznala za to, i kad počinjem shvaćati kako to funkcionira, očito je da mene ama baš ništa ne privlači toj zajednici.

Zašto bih ja morala upotrebljavati i voljeti sve namirnice koje vole i svi drugi, ili pripremati i voljeti sva jela koja pripremaju drugi, i još ta jela pripremati onako kako ih pripremaju svi drugi?

Kao da se jela ne mogu pripremati i od «drugih namirnica», u ovom slučaju te «druge namirnice» su one, koje se, koliko vidim, sviđaju samo meni, u redu, ja ću od njih pripremati jela, a drugi neka koriste što god žele Je li pogrešno što na svoj blog unosim recepte s namirnicama koje se meni sviđaju?

Nitko nije prisiljen čitati recepte na mojem blogu, a još manje isprobavati ih ili upotrebljavati namirnice koje ne želi.

Zar je ta nekakva zajednica mjerodavna za recepte/postove na blogovima svih blogera?! Mora li svaki internetski blog s receptima djelovati u sklopu te neke gurmanske zajednice?

Je li možda ta nekakva zajednica donijela nekakvo pravilo da bloger ne može na svoj blog unositi recepte kakve želi, od namirnica kakve upotrebljava… ili možda čak ne smije imati blog s receptima, ako ne voli one iste namirnice koje vole svi drugi blogeri? Ako takvo pravilo postoji, meni nije dostavljen dopis o tome.

Famozna mi je ta nekakva podjela na tzv. crnu i bijelu listu, tj. na namirnice koje se moraju voljeti i koje se nikako ne smiju voljeti; mene za to nije briga.

Zapravo, fantastična mi je činjenica da postoje namirnice koje se sviđaju baš svima osim meni, te da se meni sviđaju one namirnice koje se baš nikome ne sviđaju. Čak se osjećam i pomalo ponosno što sam drugačija od drugih i nemam ama baš nikakvu namjeru početi «voljeti» neke namirnice i jela zato što ih vole ama baš svi drugi, ili zato da bih se «prikrpala» toj nekakvoj zajednici za koju do prije par dana nisam ni čula.

Ovo piskaram zato što želim da svima bude jasno da oba moja bloga funkcioniraju izvan te nekakve zajednice i potpuno neovisno o njoj i ne želim da se moji blogovi ikako povezuju s tom zajednicom.

Mala preporuka onima koji žele biti dio te nekakve zajednice: ni za živu glavu nemojte na svojem blogu napisati popis namirnica ili jela koje ne volite – isticanje namirnica i jela koje ne volite dopušteno je jedino ako se radi o jelima i namirnicama koje ne vole i ama baš svi ostali članovi te zajednice (tj. popis morate koordinirati s popisom članova(?!) zajednice)!

Dosta o tome.


A sada...

Zimska torta


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Već 2-3 godine mjerkam recept za Zimsku tortu s letka trgovačkog centra Metro (recept je osvanuo na letku u sklopu promidžbe Oetkerovih proizvoda). Znam da tog recepta ima u časopisima i na Internetu, npr. na srpskoj Oetkerovoj stranici, i to pod nazivom «Zimska noć» torta . Ja se držim «naziva» recepta s letka.

Naravno, da se nisam držala originalnog recepta, ja to jednostavno nisam u stanju.

Kao prvo, nikako mi se ne sviđaju suhe jabuke, iliti tzv. čips (!) od jabuke. Već sam u više navrata spomenula da imam noćne more od T-comove reklame sa sušenim jabukama. Znam da su ukusi različiti, ali kad vidim kako ona vrtićka djeca i njihove mame u reklami proždiru te suhe jabuke, sva se naježim.

Nisam ljubitelj suhog voća, ali toleriram npr. šljive i banane; ali suhe jabuke i suhi listići kokosa meni su među najgorim namjernicama koje postoje. Te suhe jabuke liče na malo deblji papir i uopće nisu slatke! Naravno da je takva hrana zdrava, ali meni to ima tako užasan okus da to ne mogu riječima izraziti.

Zato sam ja za ovu tortu upotrijebila samo suhe šljive. Orahe također nisam upotrijebila jer ih ne volim.

Što se voćnog čaja tiče, možete upotrijebiti kakav god hoćete. Ja sam 2 kesice čaja prelijala s 250 ml vode, ali dovoljna je i 1 kesica jer se taj čaj ionako na kraju ne osjeti.

U originalu, torta se ukrašava na način da ju cijelu treba posipati mljevenim lješnjacima. Ne volim orašaste plodove pa me takav način ukrašavanja ne privlači. Ne privlači me ni onih 100 g mljevenih lješnjaka u biskvitu, ali stavila sam ih, da vidim kakav će biti taj biskvit: mene nije oduševio. Drugi put probat će s nekim biskvitom bez orašastih plodova.

Ja sam cijelu tortu posipala sitno ribanom čokoladom, ali onda mi nije malo smisla još raditi i zvjezdice od rastopljene čokolade, pa sam od toga odustala.


Biskvit
6 jaja
80 g šećera u prahu
naribana kora jedne naranče
malo cimeta
100 g šećera
1 vanilin šećer
180 g glatkog brašna
1 prašak za pecivo
100 g mljevenih lješnjaka
80 g otopljenog margarina/maslaca

Nadjev
150 g suhih šljiva (ili 125 g suhih jabuka i 5 suhih šljiva)
50 g kandirane narančine kore (i nekoliko grubo nasjeckanih oraha)
100 g šećera
125 ml crnog vina
125 ml negaziranog soka od naranče
125 ml ruma
250 ml hladnog voćnog čaja
malo cimeta
2 čajne žlice začina za medenjake
10 g želatine u prahu (ili 7 listova bijele želatine)

Krema
250 ml vrhnja za šlag
1 čajna žlica kakaa (ja sam stavila više)
1 kremfix
šećer u prahu

Za premazivanje i posipanje
250 ml vrhnja za šlag
1 kremfix
šećer u prahu
oko 50 g sitno naribane čokolade (ili nekoliko mljevenih lješnjaka + ukrasi od rastopljene čokolade)



Dan ranije…
Za nadjev, sitno nasjeckajte šljive (jabuke) i kandiranu naranču. Dodajte sve sastojke osim želatine, promiješajte, poklopite i ostavite da odstoji preko noći (najbolje je koristiti posudu s poklopcem, ili posudu pokrijte folijom).


Sutradan…
Za biskvit, odvojite žumanjke od bjelanjaka. Od malo posoljenih bjelanjaka izmiksajte snijeg. Postupno dodavajte šećer u prahu i miksajte da dobijete glatku smjesu.

Žumanjke izmiksajte sa šećerom, vanilin šećerom, cimetom i naribanom korom. Dodajte snijeg i lagano ga umiješajte.

Pomiješajte brašno i prašak pa smjesu prosijajte i naizmjence s lješnjacima i rastopljenim maslacem umiješajte u smjesu od jaja.

Kalup (promjera 24 – 26 cm) obložite papirom, papir namastite i pobrašnite pa ulijte smjesu.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko pola sata.

Pečeni biskvit izvadite iz kalupa i ostavite da se ohladi.


Za nadjev, želatinu u prahu prelijte vodom i ostavite da nabubri.

Nadjev koji je odstajao preko noći stavite na štednjak i zakuhajte, prokuhajte ga oko 3 min. Maknite nadjev s vatre, ostavite da se hladi 2-3 min. pa umiješajte nabubrenu želatinu, miješajte da se rastopi. Ostavite smjesu na hladnom da se hladi, tj. da se počne zgušnjavati.


Ohlađeni biskvit prerežite tri puta vodoravno, da dobijete četiri kore.

Jednu koru stavite na dno kalupa s obručem na skidanje.

Prije nego se nadjev potpuno stvrdne polovicu razmažite po kori u limu, prekrijte drugom korom pa na nju razmažite ostatak nadjeva i prekrijte trećom korom.

Stavite u hladnjak na sat vremena.

Za kremu, izmiksajte šlag, dodajte mu kakao, te po potrebi kremfix i šećer u prahu.

Po trećoj kori torte razmažite svu kremu, i to u obliku kupole (da u sredini bude više i zaobljeno). Prekrijte trećom korom, pritisnite ju tako, da slijedi oblik kupole (da u sredini bude viša).

Ja sam natapala kore narančinim sokom, iako se u originalnom receptu kore ne natapaju.


Tortu nakratko stavite u hladnjak.

Za premazivanje, izmiksajte šlag, po potrebi dodajte šećer u prahu i kremfix.

Skinite obruč s torte pa ju omažite šlagom.

Posipajte ju naribanom čokoladom (ili lješnjacima i ukrasite ukrasima od rastopljene čokolade – kao u originalu).



Broj komentara: 15:

  1. Baš sam se nasmijala. Jedino mi nije jasno od kuda znaš za takve nekakve zajednice? I nije mi jasno da je moguće naći 2 različite osobe koje vole ili ne vole točno iste namirnice (namjernice su žene koje se na nešto namjere, dođu do nečega). No, na netu ima svakakvih "lijevih" grupa, pa me ovakva uopće ne bi trebala čuditi. I odmah da ti kažem, jedan dio sastojaka za ovu tortu volim, jedan dio uopće ne. Eto, teško ćemo ikada postati članice opisane "gurmanske" zajednice. Ma baš prava šteta!

    OdgovoriIzbriši
  2. Hahahaha, stvarno svašta! Pa toliko je raznoraznih "namjernica" da se teško mogu složiti dvije osobe, a kamoli stvoriti zajednicu. A opet o jajetu i brašnu tu bi se dalo raspravljat :)) Osobno pod gurmanskom blogerskom sferom pojmim sve fine blogove nad čijim mi postovima svakodnevno rastu zazubice tako da hoćeš-nećeš utrpala sam te u "zajednicu" s tim da još uvijek možeš na moju veliku radost sama izabirat "namjernice" hehehehe. Baš sam se sad slatko nasmijala....:))) Toliko da skoro zaboravih komentirat tortu koja mi se čini zanimljivom!Pozdrav! :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Torta ti je super a za uvod svaka cast, nemam sta da dodam sasvim sam saglasan, kratko i jasno, bas volim. Pozdrav...

    OdgovoriIzbriši
  4. Da Sanela na sve strane neke namjernice pa ako se ne uklopis u njihov "sablon" jao si ga tebi :))
    To sam licno iskusila tokom ovih godina pojavljivanja na kulinarskim diskusijama.. ako znas, umes ili ne das da te usabloniraju odmah postajes "persona" :))

    Isto je i u ovoj blog-osferi.. ne cudi me!

    Uzivaj u zimskoj torti a i ya bih se rado posluzila ;)

    Poz.

    OdgovoriIzbriši
  5. meni je ova torta mljac bez obzira na čega ono a da "namjernice" ma ja sve volim pa makar bilo i na slici

    OdgovoriIzbriši
  6. ja volim kad me uz jutarnju kavu nasmiju ljudske paranoje i pokusaji da se sve i svakoga poslozi u neki kalup. nikad cula za tu zajednicu, al kako ja i inace u zivotu zastupam struju "ja nisam odavde" - to me ni ne cudi. a torda da je zimska - je!

    OdgovoriIzbriši
  7. Κάθαρσις;
    Eto, na Internetu očito ima svega. Bolje da ne surfam okolo, jer nailazim na svakojake zajednice:))))
    Hvala na napomeni o namjernici/namirnici; slijedi moj «elaborat» o tome.
    Što se «Hrvatskog standardnog/književnog jezika» tiče, u «poslovnoj» komunikaciji «prisiljena» sam držati se pravila koja nameče taj tzv. standard. Zato ja u «privatnoj komunikaciji» osjećam potrebu za «ispušnim ventilom» - u mojoj obitelji se u privatnoj komunikaciji nikad nisu poštovala pravila standardnog jezika pa ni ja ne osjećam potrebu za tim. Svoj blog smatram dijelom svoje privatne komunikacije: pišem onako kako govorim "doma", znam da nije točno (prema onom famoznom standardu) i pritom zamišljam izraze lica nekih ljudi iz moje okoline koji inzistiraju na tom «standardnom jeziku». Čini mi se da bi većina njih pala u nesvijest da vidi kakve "kardinalne" pravopisne, morfološke, sintaktičke,… pogrješke radim dok pišem tekstove na blogu. Možda je djetinjasto, ali ja ne mogu opisati kakav je meni gust napisati nešto totalno pogrešno – a budući da je to moj blog, nitko nema pravo inzistirati na tome da ja moram pisati prema pravilima standardnog jezika. Znam da je «namirnica» prehrambeni sastojak, a «namjernica» riječ za žensku osobu (putnica namjernica) – ali kad sam pisala taj tekst, baš mi je godilo napisati pogrešnu riječ – a ionako znam da će me praktički svi razumjeti, jer većina ljudi iz moje okoline ionako u svakodnevnoj komunikaciji upotrebljava pojam «prehrambena namirnica» (mene to asocira na kanibalizam.DDD

    Ima u ovom tekstu (a i u svim tekstovima na mojim blogovima) i drugih pravopisnih, morfoloških, sintaktičkih, leksičkih, … pogrješaka – meni je to jednostavno potrebno da si dam oduška.
    A oni koji se zgražaju nad tim mojim pogrješkama – ne moraju čitati moje blogove. Ne mislim na tebe - ja tvoju primjedbu nisam shvatila kao zlonamjernu.
    Ipak, ispravila sam riječ namjernica u namirnica u gornjem postu, da ne bi bilo zabuna.

    OdgovoriIzbriši
  8. Lilly;
    Na netu ima svega:)
    Drago mi je da ti se sviđa moj blog. A drago mi je i da mogu sama birati namirnice:)

    Surac;
    Hvala.

    majloV;
    Sve mi je to poznato. Nije prvi put da ja ispadam drugačija/posebna/nerazumna... Već sam navikla na to. Ne obazirem se na to,takve stavri je bolje ne komentirati, ali u ovom slučaju mi nikako nije bilo jasno zašto neki misle da se ja osjećam privučena nečemu - i to još nečemu za što nisam ni znala da postoji.

    Anonimno;
    Hvala:)

    lusitania;
    Ne znam koliko doslovno neki shvaćaju tu zajednicu. Nekima se valjda podrazumijeva da svi koji imaju blog s receptima, spadaju u blogersku gurmansku zajednicu. Meni se to ne podrazumijeva.

    OdgovoriIzbriši
  9. eto ja sam kao i uvijek potpuno na rubu svih zbivanja i uopće ne znam o čemu pišeš, niti mi fali uvrštavanje u neke šablone.
    a torta je bomba...puno, za moj ukus čak i previše različitih okusa na jednom mjestu, no kao što si gore napisala, svatko voli druge stvari :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Videla sam tvoj post još kad si ga objavila. Vidim sve tvoje postove uvek kada ih objaviš. Sviđaju mi se tvoji recepti. Najednostavnije rečeno. Ja sam inače osoba koja kaže nešto baš kad ima da kaže, ne volim da mi se rečenice sastoje samo iz dve-tri reči :)zato me i malo ima među komentatorima ne samo kulinarskih blogova, već i drugih koje pratim, a pratim ih puno.
    Verujem da ćeš me razumeti šta želim da kažem?

    OdgovoriIzbriši
  11. nena;
    Ja svega nađem po Internetu:) Bez brige, nisi ništa bitno propustila.
    Torta mi je bila zanimljiva zbog nadjeva; a što se ukusa tiče, normalno je da se nekome sviđa, a nekome ne.

    Gaga;
    Razumijemo se:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Kako ja ne vidjeh ovaj post prije???
    Slazem se sa tvojim uvodom Sanela, bas si me nasmijala.
    Ali ova Zimska torta je MRAK!

    OdgovoriIzbriši
  13. Jasna;
    Bolje ikad, nego nikad:)))))

    OdgovoriIzbriši
  14. E, baš sam se oduševila uvodom, totalno je u fazonu "e, neka si im baš rekla" :). Apsolutno te podržavam i da znaš, kod tebe svašta saznadoh o koječemu.....svašta ima na ovom netu
    Veeeeliki pozdrav :)od Željke

    OdgovoriIzbriši
  15. Željka;
    Hvala:)
    Slažem se u potpunosti, na netu, blago rečeno, ima svega:)

    OdgovoriIzbriši