Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

24. 10. 2010.

Krustada od dunja

Kad se promotre kolači/torte, koje sam radila zadnjih par tjedana: Torta s dunjama i šlagom, Torta od dunja s pudingom i Preokrenuti kolač od dunja - i slijepcu je jasno da su svi rađeni na istu foru (izuzetak je jedino Dizana gibanica s dunjama)!

A očito sam jaaaaaaaaaaaaaako kreativna i kad je riječ o davanju imena kolačima:)

Dakle, ti kolači sastoje se od termički obrađenih dunja (kuhanje, pečenje), šlaga i/ili pudinga od vanilije, te žutog biskvita, ili prhkog tijesta.

Netko bi mogao pomisliti da sam konačno iscrpila sve kombinacije na tu temu. Ma kakvi! Evo još jedne kombinacije od dunja, šlaga, pudinga od vanilije i prhkog tijesta:) Nisam sigurna ni je li ovo zadnja takva kombinacija…:)

U mojoj obitelji se krustade/krostate/kroštate,… ne rade. Ni ja nisam obožavateljica takvih kolača, ali povremeno se odvažim pa napravim neku (poprilično) «kremastu» varijantu. U originalu, ovo je Krustada od jabuka, ali može i s dunjama:) te nekim mojim izmjenama:)


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



Tijesto
250 g oštrog brašna
150 g hladnog margarina
50 g šećera kristala (ili u prahu)
prstohvat soli
na vrhu noža praška za pecivo
1 čajna žlica sitno naribane limunove kore
2-3 žlice kiselog vrhnja

Nadjev
500 g dunja
3 žlice šećera
30 g margarina
100 ml bijelog vina
sitno naribana kora pola limuna
prstohvat cimeta
1 vanilin šećer
1 žlica pekmeza od marelice (ili breskve, dunje, ili neku drugi «narančasti/žućkasti» pekmez)

Krema
500 ml mlijeka
120 g šećera kristala
1 prašak za puding od vanilije
2 jaja

Za premazivanje
izmiksani šlag (slatko vrhnje)


Za nadjev, dunje očistite, ako su zrele ne morate ih guliti, možete ukloniti eventualna oštećenja s kore (ako dunje nisu zrele, tj. ako je kora zelena bilo bi bilje da ih ogulite).

Naribajte ih na ribež za jabuke.

Nadjev se na isti način priprema i kad riječ o jabukama, ali jabuke treba oguliti.

U lonac stavite naribane dunje, maslac i šećer pa sve kratko propirjajte. Zatim dodajte limunovu koru, vino i cimet. Sve kuhajte na laganoj vatri da se dunje raspadnu/raskaše. Ako je tekućina isparila, a dunje se još nisu raskuhale, podlijevajte ih vodom i kuhajte da se raspadnu. Miješajte smjesu, pazite da ne zagori. Kuhana smjesa treba biti čvrsta da kuhača može stajati u njoj.

Na kraju dodajte vanilin šećer i pekmez pa sve dobro promiješajte. Ostavite da se ohladi.

Ja ne dodajem limunov sok jer su mi dunje ionako kisele, a tu je još i bijelo vino, koje je meni također kiselkasto; ali tko hoće, može dodati i limunov sok.


Tijesto razvaljajte (oko 4 mm debljine) na pobrašnjenoj podlozi.

Ja tijesto pečem u okruglom kalupu primjera 26 cm s «rebrastim» stranicama visine 4 cm.

Razvaljano tijesto stavite u namašteni kalup, obložite i stranice kalupa, odrežite višak tijesta koji visi preko ruba. Dno nabockajte vilicom.

Aluminijsku foliju natrgajte na trake širine 3-4 cm.

Trake poredajte po ruba kalupa, pa ih pritisnite da drže tijesto na mjestu: uz rub kalupa, da tijekom pečenja ne spuzne.

Tijesto stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite ga 20ak min. S pečenog tijesta skinite trake folije i ostavite da se ohladi.


Za kremu, pomiješajte šećer i prašak za puding, dodajte oko 100 ml mlijeka i jaja, dobro promiješajte pjenjačom.

400 ml mlijeka zakuhajte i u njemu skuhajte pripremljenu smjesu da se zgusne kao puding.

Kremu ulijte u drugu posudu i prekrijte folijom, ostavite da se ohladi.

Možda se čini da u kremu ide previše šećera. Za moj ukus to nije previše, meni su dunje ionako kisele (čak iako ne stavljam limunov sok) – u kolaču se baš osjeti da je nadjev od dunja kiseo, ali onda krema od pudinga «spašava stvar». Eventualno, možete donekle «izjednačiti» omjere: u nadjev od dunja možete staviti malo više šećera, pa onda smanjite količinu šećera u kremi.


Ohlađeno tijesto prvo premažite hladnim nadjevom od dunja, a onda na to razmažite ohlađenu kremu. Odozgo premažite izmiksanim šlagom.

Krema od pudinga bi trebala biti dovoljno čvrsta da po njoj možete razmazati šlag, ali kao nije, stavite kolač u hladnjak, pa šlag razmažite po kremi kad se ona dovoljno stvrdne.

Kolač dobro rashladite prije posluživanja (ostavite ga u hladnjaku 5-6 sati).



4 komentara:

  1. Imaš zavidnu kolekciju recepata s dunjama, a ja ih nikad nisam probala u kolačima. :)
    Ja volim kroštate i takve prhke kombinacije tako da bi mi se ovo vjerojatno svidjelo, samo nigdje nisam vidjela dunje u prodaji. Pretpostavljam da za njih ipak treba imati svoje drvo?

    OdgovoriIzbriši
  2. Sad sam otkrila tvoj blog i baš se veselim i to prvobitno zbog recepata s dunjama! Imamo stablo dunje u vrtu, a za gotovo ništa ih ne koristimo osim one opjevane funkcije "dunja sa ormara..." :)). Inače, ovakav kolač moja mama radi s jabukama i jedan mi je od omiljenijih, premda u odnosu na raznorazne "cifrane" slastice i ne izgleda reprezentativno, no za prste polizati je! Sad ću bogme zapisati receptiće pa da konačno iskoristimo i te silne dunje! Pozdrav, Lilly :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Andrea;
    Na tržnice idem jako rijetko – ja sam od onih koji praktički sve kupuju u trgovini. I to u manjim trgovinama (tamo nikad nisam vidjela dunje). Ne znam kakvo je stanje s dunjama na tržnicama; ima li ih možda u trgovačkim centrima? U te velike trgovine idem jako rijetko, nisam već dugo bila.
    Povremeno sam viđala (još prije mjesec dana) neke žene da nose dunje na tržnice, ne znam prodaju li ih još uvijek. Ponudila bih ti dunje iz maminog vrta, ali blesavo mi je zato što te dunje «ne valjaju»: praktički su sve trule.
    Još prije par godina napala ih je neka bolest i one iznutra počnu trunuti još dok su kompletno zelene. Kako dunje sve više postaju žute, ta trulež postane vidljiva izvana - a iznutra su onda praktički kompletno trule.
    Zato sam ja posljednjih tjedana radila kolače od dunja, par kila sam i izdinstala pa zamrznula – dok nije baš sve istrunulo.
    Većina ih je još zelenkasta izvana, a one koje su žute – kad ih prepolovim, iznutra su skroz trule.
    Moja mama je prošle godine radila sir od dunja. Prema nekim receptima dunje treba cijele staviti u vodu i kuhati – taj recept u našem slučaju nije dolazio u obzir jer su dunje iznutra trule, zato se mama držala recepta koji podrazumijeva čišćenje i rezuckanje dunja prije kuhanja. Mama je pošizila, trebalo joj je puno vremena da očisti dunje, većinu ih je bacila, ne znam koliko kila dunja je očistila, da bi na kraju imala (samo) oko 2 kile «zdravog mesa».

    I ja kad radim kolač: u kuhinju donesem košaru punu dunju, kad ih prerežem, većinu bacim, ali ima nekih koje još nisu kompletno trule iznutra, pa «spasim» jednu trećinu zdravog mesa – da imam od čega napraviti kolač.

    Sad su već fakat pri kraju, namjeravam napraviti još neki kolač, moram se požuriti dok nisu kompletno istrunule.

    OdgovoriIzbriši
  4. Lilly;
    U mojoj obitelji dunje se također ne upotrebljavaju za jelo nego samo ispunjavaju finkciju "dunja s ormara". Prije par godina počela sam malo eksperimentirati s kolačima. U globalu, od dunja se može napraviti bilo koji kolač koji se može raditi s voćem (pogotovo oni koji se inače rade s jabukama i kruškama).
    Imam još nekih kombinacija za kolače s dunjama (koje sam radial prijašnjih godina)pa ću vidjeti koliko ću još kolača stići napraviti - dok sve dunje nisu istrunule.

    Meni se ovaj kolačić na kraju i poprilično svidio zbog 3 "kremasta" sloja:)

    OdgovoriIzbriši