Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

09. 11. 2009.

FBI rukavice: Gastronomska zbrka

Blog-druženje koje je pokrenula mamajac s bloga Cooks and bakes se nastavlja. U studenom 2009. "pod istragom" je blog Urbane stonoge Gastronomska zbrka.


Iz mnoštva lijepih recepata teško odabirem što ću isprobati, da imam vremena isprobala bih većinu recepata s tog bloga: )


Piroške

Volim krumpir, ali nekako nemam naviku koristiti ga u izradi dizanih tijesta. Sva moja iskustva s krumpirom u takvim tijestima svode se na izradu Kruha od sira i krumpira. Volim taj kruh, ali već dugo ga nisam radila.
Zato su mi ove piroške s tijestom od krumpira bile zanimljive. I na kraju sam se uvjerila i da su jako fine: )


Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
500 g krumpira
50 g maslaca/margarina
2 čajne žlice soli
2 žumanjka
250 ml mlijeka
1 čajna žlica šećera
1 svježi kvasac
maksimalno 650 g brašna

Nadjev
1 kiselo vrhnje (200 g)

Za premazivanje i pečenje:
2 žumanjka
malo ulja
oko 200 g hladnog margarina/maslaca

Krumpir skuhajte u ljusci, ogulite ga, dodajte maslac i sve zdrobite u pire. U malo ohlađenu smjesu umiješajte žumanjke i sol.

Mlijeko pomiješajte sa šećerom i kvascem i ostavite na toplom da nabubri.

Krumpiru dodajte nabubreni kvasac i polovicu brašna i dobro promiješajte. Postupno dodavajte brašno da dobijete tijesto koje se ne lijepi za ruke (od 650 g treba ostati i dovoljno brašna za valjanje tijesta i oblikovanje piroški).

Tijesto ostavite da stoji pokriveno oko 1 sat.

Nakon toga pobrašnite radnu površinu i razvaljajte tijesto na 1 cm debljine.
Ja sam tijesto podijelila na dva dijela i svaki sam razvaljala posebno.

Razvaljano tijesto premažite kiselim vrhnjem i narežite na kocke (koliko velike želite; ja sam rezala duplo veće kocke, nego što su one u originalnom receptu; zato su i moje piroške veće/deblje).
Image and video hosting by TinyPic

Svaki kvadratić zamotajte u «paketić», tj. zatvorite krajeve da se ne vidi nadjev.

Možda cjepidlačim, ali budući da su kvadrati tijesta cijeli premazani vrhnjem, jako je pipkavo «zatvarati» paketiće: nakon svake piroške prala sam ruke jer bih inače svaku iduću pirošku izvana natackala vrhnjem. Možda bi bilo bolje razvaljati tijesto, narezati ga na kvadrate i onda na sredinu kvadrata razmazati nadjev i slagati paketiće/piroške.

Piroške redajte u lim obložen papirom za pečenje.

Image and video hosting by TinyPic

Umutite 2 žumanjka s malo ulja i tom smjesom premažite piroške.
Ja sam upotrijebila 1 cijelo jaje.

Hladni margarin narežite na listiće i poslažite listiće sa sve četiri strane svake piroške.

Image and video hosting by TinyPic


Lim s piroškama stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite 35-40 min. da porumene.

Piroške ostavite da se malo hlade u limu da bi se lakše odvajale.


Broj piroški ovisi o tome koliko su velike, tj. na kako velike kvadrate režete tijesto.
Piroške možete nadjenuti i nekim drugim nadjevom (svježi sir, tvrdi sir + kečap + origano, …).


Jogurt kiflice i Pužići sa sirom

Imam svakakvih recepata za Jogurt kifle. Nisam isprobala sve te recepte, nego kifle/peciva radim po 2-3 takva recepta, a svi ti recepti se ionako svode na iste sastojke (razlikuju se samo količine): glatko brašno, kvasac, nekakva masnoća, koje jaje (ali i ne mora), sol, šećer (količina ovisi o tome radi li se neutralna, slana ili slatka varijanta) i naravno, jogurt (koji se može kombinirati s mlijekom, vrhnjem, vodom…).
I od tijesta se rade kiflice (naravno, mogu i buhtle ili neka druga «peciva»), po želji, nadjenu se nadjevom (ali i ne moraju), stave se na lim, premažu jajetom i peku.
I to je zapravo «obično» dizano tijesto, naravno, nije baš potpuno isto kao tijesto koje se radi npr. samo s mlijekom, ali sve je to «tu negdje».

Ove kiflice vidjela sam još u Minjinoj kuhinjici i odmah su mi se svidjele zbog načina na koji se peku: kiflice se stave na lim na koji je nariban margarin, onda se kiflice premažu žumanjkom i nakapaju rastopljenim margarinom. Spremila sam taj recept i nikako da dođe na red da ga isprobam, ali prije par dana isprobala sam ga u sklopu FBI istrage jer ga Urbana stonoga ima na svojem blogu.

Urbana stonoga na svojem blogu ima recept za te Jogurt kifle, ali ima i recept za Pužiće sa sirom koji se rade od tijesta za Jogurt kifle i peku se na isti način.

Sviđale su mi se kifle, ali sviđali su mi se i pužići pa nisam mogla odlučiti što da napravim, na kraju sam radila i jedno i drugo: )))

Meni se sviđa slani sirni nadjev iz tih recepata, ali u mojoj okolini ti slani sirni nadjevi ne kotiraju dobro. Slatki sirni nadjevi dobro kotiraju, ali u savijačama od vučenog tijesta, u dizanim tijestima baš i ne nailaze na oduševljenje (meni se slatki sirni nadjevi nikako ne sviđaju jer ne volim sir u slatkoj varijanti).

I tako, ako tijesto nadjenem slanim sirnim nadjevom, praktički ću samo ja jesti ta «peciva» i imati ću kiflica/pužića za tjedan dana (ako napravim tijesto od 800 g brašna).

Odlučila sam napraviti tijesto od 800 g brašna i onda od polovice tijesta raditi kiflice i puniti ih pekmezom (da i ljudi oko mene imaju što jesti: ))) a od druge polovice tijesta odlučila sam (sebi) napraviti pužiće sa slanim sirnim nadjevom: )))
Ja sam uživala u pužićima, a drugi u kiflicama: )


Tijesto za Jogurt kiflice i Pužiće sa sirom

Sastojci
800 g brašna
150 ml mlake vode
1 čajna žlica šećera
pola paketića suhog kvasca
2 bjelanjka
sol
150 ml ulja
500 ml jogurta

Za pečenje i premazivanje:
250 g margarina
2 žumanjka (ili više; može i cijela umućena jaja)
sezam, kim…

150 ml mlake vode pomiješajte s 1 čajnom žlicom šećera i s pola vrećice suhog kvasca, ostavite da nabubri.
Brašno pomiješajte s malo soli (ako radite isključivo slanu varijantu tijesta stavite oko 2 čajne žlice soli), u sredini napravite rupu pa dodajte bjelanjke, ulje, nabubreni kvasac i mlaki jogurt.

Zamijesite tijesto, po potrebi dodajte brašno, ali pazite da tijesto bude mekano i malko ljepljivo.
Ostavite tijesto da se diže oko pola sata.


Priprema Jogurt kiflica s pekmezom

Image and video hosting by TinyPic

Dignuto tijesto premijesite i razvaljajte na 1 cm debljine pa čašom režite krugove (koristila sam čašu promjera oko 6,5 cm). Svaki krug razvaljajte u ovalni oblik.

Image and video hosting by TinyPic

Na gornji dio ovala stavite malo nadjeva, a na donjem dijelu nožem (ili kotačićem za rezanje) zarežite nekoliko traka, ali nemojte ih zarezati do kraja ovala, komad tijesta se treba držati u jednom komadu.

Preklopite gornji kraj tijesta preko nadjeva i lagano ga utapkajte prstima oko nadjeva da nadjev za vrijeme pečenja na krajevima ne curi van.

Image and video hosting by TinyPic

I onda narolajte kiflicu.

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

Lim obložite papirom za pečenje i na njega naribajte pola hladnog margarina. Na naribani margarin složite kiflice (mjesto spoja okrenite prema dolje).

Kiflice ostavite da se malo dižu, a onda ih premažite umućenim žumanjcima.
Umutila sam 2 žumanjka s 3 žlice vode, ali to mi nije bilo dovoljno ni za pola mjere kiflica (napomenula sam da sam ja od pola tijesta radila kiflice, a od druge polovice radila sam pužiće).

Pola margarin otopite i ostavite da se malo ohladi i onda njime prelijte (nakapajte) svaku kiflicu, možete ih posipati sezamom, kimom itd.

Lim s kiflicama stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite da porumene.


Priprema pužića sa sirom

Image and video hosting by TinyPic

Dignuto tijesto podijelite na 2-3 dijela.

Svaki dio tijesta posebno razvaljajte u pravokutnik, pa svaki pravokutnik namažite dijelom nadjeva i narolajte kao roladu.
Dobivene rolade narežite na 1,5 cm debele šnite.

Lim za pečenje obložite papirom za pečenje i na njega naribajte pola hladnog margarina. Na to polegnite narezane šnite (prerezani dio okrenut prema gore, tj. dolje).

Image and video hosting by TinyPic

Pužiće ostavite da narastu, a onda ih premažite umućenim žumanjcima i prelijte otopljenim margarinom, možete ih posipati sezamom, kimom…
Prema mojem iskustvu 2 žumanjka nisu dovoljna ni za premazivanje pužića napravljenih od pola mjere tijesta.

Lim s pužićima stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite da porumene.

Nadjev sam radila odokativno: malo svježeg sira, jaje, 1-2 žlice kiselog vrhnja i sol.



Kupus kifle

Ovaj recept sam, negdje u proljeće, vidjela u Minjinoj kuhinjici dok je njezin blog bio pod FBI istragom: ) Ali zbog kvara na kompjuteru nisam taj mjesec napisala potpuni izvještaj o istrazi: ))) U međuvremenu, više puta radila sam te kifle, ali nikako da se pohvalim na blogu.
Neki dan, ponovno sam «isprobala» ove kifle u sklopu FBI istrage jer ih i Urbana stonoga ima isprobane na svojem blogu: )


Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
200 ml mlakog mlijeka
100 ml mlake vode
pola kocke svježeg kvasca
1 čajna žlica šećera
1 čajna žlica brašna
100 ml ulja
2 čajne žlice soli
550 g brašna

Nadjev
100 g margarina
2 žumanjka
sol
100 g svježeg sira

Za premazivanje i posipavanje
2 bjelanjka
sezam, lanove sjemenke…


Mlijeko i vodu pomiješajte s razmrvljenim kvascem, dodajte šećer i čajnu žlicu brašna pa ostavite smjesu da nabubri.

U veću posudu stavite taj nabubreni kvasac i dodajte ulje, sol i brašno pa zamijesite tijesto.

Tijesto pokrijte i ostavite na toplom oko 45 min.


Za nadjev izmiksajte mekani margarin sa žumanjcima (možete dodati sol, ali ne morate).

Dignuto tijesto podijelite na dva dijela. Svaki dio posebno razvaljajte na 3-4 mm debljine.

Jedan dio tijesta premažite polovicom nadjeva od margarina te po njemu rasporedite polovicu zgnječenog sira i narolajte kao roladu.

Pomoću tanjurića režite roladu, u cik-cak potezima, na «trokutaste» šnite: da je jedan kraj šnite širi, a drugi uži (uski dio trebao bi biti širok oko 2 cm).

Image and video hosting by TinyPic

Na isti način pripremite i drugi dio tijesta.

Lim obložite papirom za pečenje.

Narezane šnite polegnite u lim (prerezani dio ne okretati prema gore!, tj. na lim ih stavljajte u položaju u kojem su bile kad ste ih narezali) i ostavite ih da malo narastu.

Zatim ih premažite umućenim bjelanjkom (posipajte sjemenkama, npr. sezamom, lanom…) i stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva.
Pecite 20ak min. tj. da porumene.


Kroasan kifle

Baš sam nešto zapela za dizana tijesta: )))
Za kroasane također imam više recepata, ali nisam sve isprobala, držim se jednog ili dva. A svi se uglavnom svode na isto, najvažnije je premazivanje margarinom i slaganje dijelova tijesta jedan na drugi.
Ovaj recept koji potječe iz Minjine kuhinjice isprobala sam jednom davno i radila sam ga više puta. Namjeravala sam se pohvaliti još dok je Minjin blog bio pod FBI istragom, ali kako rekoh, taj mjesec je moj kompjuter bio u kvaru i nisam se mogla posvetiti pisanju potpunog izvještaja o provedenoj istrazi.
Bilo mi je drago kada sam vidjela da Urbana stonoga na blogu ima isproban ovaj recept jer sam imala izliku da opet idem raditi ove kifle: )))


Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
1 kg brašna
45 g svježeg kvasca
3 žlice šećera
1 čajna žlica soli
250 ml mlakog mlijeka
250 ml kiselog mlijeka
3 jaja
+
250 g mekanog margarina za premazivanje

(po želji: pekmez ili nešto drugo za nadjev; ali mogu biti i nenadjeveni)

Za premazivanje
umućeni žumanjci (ili cijela jaja)

Mlako mlijeko pomiješajte s razmrvljenim kvascem i ostavite da naraste.

U posudi pomiješajte jaja, kiselo mlijeko, šećer i sol. Zatim dodajte mlijeko s kvascem i brašno pa zamijesite tijesto. Ostavite na toplom oko pola sata.

Kad se tijesto digne podijelite ga na dva dijela.
Jedan dio tijesta podijelite na 8 jednakih loptica.
Svaku lopticu razvaljajte u tanki krug.

Jedan razvaljani krug tijesta tanko premažite mekanim margarinom, na njega stavite drugi razvaljani krug pa i njega premažite margarinom, na njega stavite treći krug tijesta i premažite ga margarinom: tako redajte razvaljane krugove jedan na drugi i svaki premazujte margarinom – zadnji (osmi) razvaljani krug se ne premazuje margarinom (potrebno je 125 g margarina; ostatak margarina služi za premazivanje drugog dijela tijesta – postupak je isti kao s ovim dijelom tijesta).

Ovako složeno tijesto razvaljajte valjkom, da dobijete krug promjera oko pola metra.

Oštrim nožem (da se krajevi ne slijepe) narežite krug na trokutaste šnite (12-16 kom).

Na kraj nasuprot špičastom vrhu stavite nadjev (u ovom slučaju pekmez).
Gornji kraj tijesta preklopite preko nadjeva i utapkajte ga prstima da nadjev tijekom pečenja sa strane ne curi van iz kifli. I narolajte kifle.

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

Kifle stavite na lim obložen papirom za pečenje. Ostavite ih da narastu.

Prije pečenja kifle premažite umućenim žumanjcima i stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva, pecite da porumene.

Na isti način napravite kifle od preostale polovice tijesta i 125 g margarina za premazivanje.


Kukuruzne ružice s kajmakom

Ovaj recept, koji je Urbana stonoga isprobala, a koji potječe s Maslinkinog bloga namjeravala sam isprobati još dok je Maslinkin blog bio pod FBI istragom, ali nisam stigla. Sada ispravljam propust: )
Ružice su odlične dok su tople, ali ni kad se ohlade nisu za bacit´ : )))


Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
300 g glatkog brašna
100 g kukuruzne palente
1 čajna žlica meda
25 g svježeg kvasca
malo praška za pecivo
250 ml tople vode
sol
maslinovo ulje
+
50 g mekanog maslaca/margarina
150 g kajmaka


Pomiješajte brašno, palentu, sol i prašak.

U šalici pomiješajte kvasac s medom i malo tople vode, nemojte čekati da nabubri, nego smjesu odmah dodajte suhim sastojcima.

Dodajte tople vode koliko je potrebno da zamijesite srednje mekano tijesto.
Dodajte malo maslinovog ulja da se tijesto ne lijepi za ruke (nemojte dodavati previše brašna, da tijesto ne bude prečvrsto).

Tijesto malo premijesite, a onda ga pokrijte i ostavite da naraste.

Kad tijesto naraste, premijesite ga još jednom i opet ga pokrijte i ostavite da naraste.

Mekani margarin izmiješajte s kajmakom, da dobijete glatku smjesu koja se može razmazivati.


Tijesto razvaljajte u pravokutnik i premažite ga polovicom smjese od margarina i kajmaka. Dijagonalno zarežite krajeve prema sredini pravokutnika, 10-15 cm, tj. ne do kraja; i preklopite dijelove prema sredini, jedan preko drugog.

Tijesto opet pokrijte i ostavite da naraste.

Tako preklopljeno tijesto zatim razvaljajte u pravokutnik i premažite ga ostatkom nadjeva, i zarolajte kao roladu.

Roladu narežite na šnite (oko 12 komada, ali ja sam ih narezala više, pa su moje ružice manje).

Narezane šnite polegnite u namašteni kalup za muffine, pokrijte ih i ostavite da narastu.

Ružice stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite da porumene (oko 25 min.).

Pečene ružice odmah izvadite iz kalupa.

Broj komentara: 8:

  1. Pa ne mogu da verujem kako si vredna! Piroske su i meni na spisku.
    Ja sam krenula da gledam sta cu da pravim i kad sam stigla do 30 izdvojenih recepata shvatila sam da sam se malo zanela. Ali bas mi je bliska stonogina kuhinja, i mogla bih da idem redom, pa dokle stignem.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako si ti neumorna! Sve izgleda tako dobro! Nista ne bih da izdvojim... Kako sam se znatno udebljala i krecem sa ozbiljnom korekcijom ishrane, a i deca nisu tu, odustajem od svega sto lici na testo ili slatkis.

    OdgovoriIzbriši
  3. Svasta si spremila,i meni su rušicesa kajmakom i piroške extra!

    OdgovoriIzbriši
  4. E, alal vjera! Još se nisam ni odlučila što ću a ti već svašta nakuhala!

    OdgovoriIzbriši
  5. odlicno si sve napravila,a piroske i mene privlace:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ajme, Sanela...Duboki uzdah. Toliko si toga napravila i to sve što ja volim. Pišem stotinuprvi put da su mi kruh i pecivo najdraži desert, a ne bi smjela toliko da ga jedem.

    OdgovoriIzbriši
  7. mamajac - hvala:)
    Piroške svakako preporučam, nisam nikad radila tako nešto i oduševile su me.
    I ja sma pregledavala Stonogin blog i u odmah sam u folder spremala recepte koji mi se sviđaju, činilo mi se da ih imam spremljeno 15ak, a kad sam pregledala taj folder shvatila sam da ih imam više od 30. Moram stati na loptu:))))))))))
    Imam u planu još neke recepte, vidjet ću koliko ću stići:)

    emo_serpica - hvala:)
    Želim ti puno uspjeha u korekciji prehrambenih navika:) Nmeoj pokleknuti kad vidiš blogove vrijednih blogera:)

    Vera - hvala:) Preporučam i piroške i ružice:)

    Shangri La Food - hvala:)

    Snježa - hvala:) Morala sam početi što prije da stignem napraviti što više! Vidjet ću koliko ću od planiranog stvarno stići napraviti.

    Sweet Corner - hvala:)

    cosmo - hvala:) Ja volim takva peciva, ali slana, i to kao glavno jelo (ili eventualno međuobrok), ali ne kao desert:)

    OdgovoriIzbriši