Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

14. 02. 2010.

Punč vijenac

Ovo je recept iz kuharice Dr. Oetker – Čokoladni kolači, Dr. Oetker Verlag KG, Bielefeld 2008. Ja sam tu kuharicu dobila u nekakvoj nagradnoj igri, ali može se kupiti u trgovačkim centrima za 40ak kuna (neki dan vidjela sam ju u Super Konzumu). Internetom kruži kompletna kuharica u PDF formatu i ja sam ju u više navrata dobila na mail adresu. Nisam se baš nešto pretrgla od truda da ju i ja prosljeđujem dalje, jer, koliko vidim, svi ju imaju. Ako se netko osjeća zapostavljen jer mu nitko još nije poslao tu kuharicu, neka se slobodno javi meni na mail; ja sam dobra duša : ) koja će svakome rado proslijediti tu kuharicu u PDF formatu.

Držala sam se recepta, odoljela sam napasti da promijenim neke stvari. Nisam se baš pretrgla da ukrasim ovaj vijenac/kuglof onako kako je ukrašen u originalu; ali dovoljno je sličan onom kuglofu s fotke u kuharici.
Što se marcipana tiče, možete upotrijebiti desertni marcipan za jelo koji je preliven čokoladom; jeftiniji je od onog «slastičarskog» marcipana koji je uglavnom namijenjen izradi ukrasa (čokoladni preljev na marcipanu u ovom slučaju ne smeta, to sve se ionako zdrobi; a čokolada svemu poboljša okus: )))
Jedino nisam imala džema od marelice pa sam upotrijebila džem od šljiva, a imala sam ga i previše, čini mi se da bi bilo dovoljno i manje džema.
U originalu, potreban je kalup promjera 20 cm, ali ja sam koristila kalup promjera 24 cm pa je moj kuglof puno niži, ali i puno širi od onog u kuharici.


Punč vijenac

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
100 g maslaca ili margarina
150 g šećera
1 Bourbon vanilin šećer
3 jaja
100 g brašna
10 g kakaa
1 prašak za pecivo
2 žlice crnog vina
50 g oljuštenih, mljevenih badema
100 g naribane mliječne ili čokolade za kuhanje

Nadjev
125 ml crnog vina
sitno naribana kora 1 naranče
1 žlica narančinog soka
40 g šećera
na vrh noža mljevenog cimeta
na vrh noža mljevenih klinčića
170 g čokolade za kuhanje
100 g marcipana
2-3 žlice narančinog soka

Za preljev i dekoraciju
100 g čokolade za kuhanje
+
120 g džema od marelica
1 čajna žlica šećera u prahu
1 žlica vode
+
125 g šećera u prahu
2-3 žlice crnog vina


Za tijesto, kremasto izmiksajte mekani margarin, postupno dodavajte obje vrste šećera. Miksajte da dobijete glatku smjesu.

Dodajte jedno po jedno jaje; nakon dodavanja svakog jajeta miksajte smjesu oko pola minute.

Brašno pomiješajte s kakaom i praškom za pecivo, te tu smjesu, sijući ju preko gustog cjedila (sita), dodajte u smjesu od jaja, pritom lagano miješajte, a dodajte i 2 žlice vina.
Na kraju dodajte bademe i naribanu (ili otopljenu, ohlađenu) čokoladu.

Smjesu ulijte u namašteni i pobrašnjeni kalup za kuglof (promjera 20 cm; ja sam koristila kalup promjera 24 cm).

Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 35 min. (provjerite čačkalicom jeli kuglof/vijenac pečen).

Vijenac ostavite oko 5 min. da se hladi u kalupu, a onda ga istresite i ostavite da se ohladi.

Ohlađen vijenac vodoravno prerežite tri puta da dobijete 4 kore.


Za nadjev, u loncu zakuhajte crno vino s narančinom koricom, šećerom i začinima.
Maknite lonac s vatre, dodajte 1 žlicu soka i razlomljenu čokoladu i miješajući
rastopite.

Od prerezanog kuglofa uzmite drugu koru odozdo i zdrobite ju. Mrvice umiješajte u čokoladnu masu i ostavite da se malo ohladi.

Prvu koru kuglofa položite na pladanj.

Marcipan narežite na male komade i dodajte 2-3 žlice narančinog soka pa miješajte mikserom da dobijete glatku masu.
Masu namažite po donjoj kori.
Polovicu čokoladne mase rasporedite po masi od marcipana i razmažite.

Treću koru položite na razmazanu čokoladnu masu i dobro utisnite. Po njoj rasporedite preostalu čokoladnu masu i razmažite. Gore položite četvrtu koru i dobro utisnite. Vijenac stavite na hladno oko 2 sata.

Čokoladna smjesa je jako gnjecava, ali biskvit će upiti tekućinu, a ostatak nadjeva će se stvrdnuti. Ako ste kada radili nekakav punč kolač, jasan vam je princip rada.


Za preljev i dekoraciju, razlomite čokoladu na komade i miješajući rastopite u loncu
na pari.
Pomoću žlice izlijte dvije trećine čokolade u obliku velikih kapljica (suza) na papir za pečenje i ostavite da se stvrdnu. Preostalu glazuru stavite na stranu.

Džem protisnite kroz sito i zakuhajte ga zajedno sa šećerom i vodom. Vijenac
namažite vrućim džemom koristeći kist. Kuglof stavite nakratko na hladno da se džem stvrdne.

Šećer u prahu i crno vino pomiješajte da dobijete gusti preljev. Premažite kolač.

Dok je šećerni preljev još vlažan, poprskajte ga preostalom tekućom čokoladom i ukrasite stvrdnutim čokoladnim kapljicama.

Broj komentara: 8:

  1. Dobila sam tu kuharicu mailom, a nisam još ništa iz nje pokušala napraviti iako mi se puno toga sviđa.
    Ovaj vijenac odlično izgleda u tvojoj izvedbi. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlični sastojci, divan kolač ! jako lijepo i dobro mi izgleda !!

    OdgovoriIzbriši
  3. dobila i ja na mail :)

    krasan vijenac

    OdgovoriIzbriši
  4. Ah, i ja sam je dobila na mail na poslu i spasila na računaru, morat ću je proslijediti sama sebi na hotmail i skinuti na kućni kompjuter.
    Baš nikad nisam razmišljala o tome da umjesto čistog marcipana kupim taj koji je preliven čokoladom, a nisam poredila ni cijene. Meni nije logično da čokoladirani bude skuplji od običnog, ali dobro...
    Punč kreme zaista volim, kao i sve punč torte.
    Ne mogu se sad sjetiti kako su je ukrasili iz Oetker tima, ali nije ni tvoj loš, meni sasvim dobro izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  5. nisam sigurna da tu kuharicu imam u PDF formatu jer ih imam hrpu, morat ću provjeriti, više niti ne stignem isprobavati sve što bi željela koliko toga imam...
    vijena mi izgleda odlično, a lijepo si ukrasila nemaš se na što žaliti

    OdgovoriIzbriši
  6. Andrea - ja sam do sada isprobala 4 recepta iz te kuharice, i ne mogu se požaliti, dobri su.
    hvala:)

    Branka - hvala:) drago mi je da ti se sviđa:)

    Shangri La Food - hvala:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Cosmo2503 - provjerila sam jesam li možda u postu što krivo napisala, ali nisam: točno je da je marcipan preliven čokoladom jeftiniji od onog neprelivenog. Uspoređivala sam cijene u Zagrebu i taj marcipan "za jelo" odnosno "desertni" marcipan preliven čokoladom (pakovan u obliku jednog prutića) u trgovinama se nalazi na policama s čokoladom i 100 g košta oko 10 kn (ima i pakovanja od 60-90 g, i ona koštaju od 8-10 kn).
    Onaj "slastičarski" marcipan koji nije preliven čokoladom nalazi se na policama s potrepštinama za izradu kolača, u Zagrebu se može naći takav marcipan proizvođača Schwartau i 200 g košta oko 30 kn.
    Za ovakve kolače u koje marcipan treba "zdrobiti" i umiješati u biskvitnu smjesu ili nadjev, onaj marcipan spreliven čokoladom je sasvim u redu, čokolada ne smeta, može samo poboljšati okus:))) Ta marcipan smjesa je "po sadržaju" potpuno ista kao i ona neprelivena čokoladom.
    Zato ja za neke ovakve kolače koristim marcipan za jelo, ako ga kupim i 200 g platim ga oko 20 kn - uštedim 10 kn; to mi je za kavu ili čaj: )))

    Moj vijenac je ukrašen slično kao i Oetkerov, ali ja nisam onako pedantna kao Oetkerov tim.

    OdgovoriIzbriši
  8. Nina - ako nemaš, slobodno javi:) Drago mi je da ti se moj vijenac sviđa:)

    OdgovoriIzbriši