Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

05. 09. 2009.

Marshmallow vs. Munchmallow i Složenac od kupovnih marshmallow bombona

Dok sam bila mala netko mi je jednom poklonio prve šarene marshmallows, tj. pjenaste bombone/kolačiće. I ti pjenasti, mekani kolačići uvijek su me oduševljavali.
Onda sam u američkim filmovima vidjela da se u titlovima na hrvatskom taj marshmallows uvijek prevodi kao sljezovi kolačići. U to moje mladenačko doba bilo mi je nezamislivo da se nešto tako fino radi od sljeza. Kakve veze ima sljez s tom slasticom? U redu, bilo mi je jasno da je to doslovan prijevod s engleskog (marshmallow – sljez), ali zar sljez fakat može imati neke veze s pjenastom marshmallow smjesom?
I onda sam prije 10ak godina na Internetu potražila odgovore na pitanja koja su me mučila, a vezana su uz proizvodnju marshmallowsa. Jedno od objašnjenja je da se jednom davno od neke biljke koja spada u porodicu tih sljezastih biljaka radio želatinozni lijek za grlobolju, i od njega je tijekom vremena nastala i ova slastica koja tada nije sadržavala želatinu, nego mljevene dijelove te biljke jer ona ima želatinozna svojstva. Drugo objašnjenje tvrdi da se stabljika neke od tih sljezastih biljaka gulila, jer je u sredinu sadržavala spužvastu smjesu od koje se radila slastica slična današnjim industrijskim marshmallowsima.

I tako ta slastica nosi ime po sastojku koji danas ne sadrži.
Proučavala sam više puta sastav proizvoda na paketićima marshmallowsa raznih proizvođača i iz toga slijedi da se ta pjenasta smjesa danas radi od: glukoznog sirupa, šećera, vode, dekstroze, želatine, te sadrži arome i bojila.

Jednom, prije par godina, očito uslijed jake dosade, pekla sam kupovni marshmallows nad vatrom kako to rade Amerikanci u filmovima: bijeli marshmallows kolačići (oni nemaju dodane razne voćne arome i bojila) zapiknu su na grančicu i onda se drže nad plamenom (over a campfire:) dok posmeđe. Možete ih tako peći da se izvana samo lagano karameliziraju ili ih možete peći dok izvana praktički pougljene. Nije me baš nešto oduševio takav pečeni marshmallow, više mi se sviđa u svom sirovom obliku: )

I tako, usred, tog pečenja i te dosade, zapitala sam se koja je razlika između marshmallowa i munchmallowa?
Marshmallow je pjenasta slastica od glukoznog sirupa, šećera, vode, dekstroze, želatine, arome i bojila.
Munchmallow je slastica koja sadrži bijelu pjenastu smjesu, ali sadrži i keks, te je prelivena čokoladom; ta bijela pjenasta smjesa je manje ili više slična marshmallow smjesi.

Naravno, svaki proizvođač marshmallowa i munchmallowa dotičnu pjenastu smjesu radi po nekoj drugoj recepturi, a valjda ima i neki tajni sastojak: )))

Tražila sam po Internetu recepte za marshmallow na stranim jezicima. I našla sam recepte, a ti recepti su varijacija na temu pjenastih smjesa tj. recepata koje ja imam za krem banane, mums i munchmallows smjesu.
Ti recepti temelje se na šećeru (ili sirupu npr. corn sirup, ali može se upotrijebiti i tekući, svijetli med), vodi, bjelanjcima, želatini i otprilike 20-30 minutnom miksanju.
Naravno, kad se smjesa iz kupovnih krem banana usporedi sa smjesom iz kupovnih marshmallowsa ili munchmallowsa, jasno je da smjese u njima nisu iste; ali u kućnoj proizvodnji te smjese svode se na isto, razlika je jedino u omjeru sastojaka koji uvjetuju manju ili veću žilavost, pjenastost
Dakle, doma možete napraviti pjenastu smjesu: pitanje je hoće li ta smjesa više sličiti smjesi iz kupovnih krem banana, ili smjesi iz kupovnih munchmallowsa, ili možda marshmallowsima…

Kad usporedim recepte koje sam do sada isprobala, smjesa iz recepta za Domaći munchmallow najsličnija je smjesi industrijskih marshmallowsa, žilava je. Smjese iz ovih recepata za Mums i Kokos kolačiće/Krem banane nisu žilave, nego pjenaste.

Tek prije 3-4 tjedna počela sam stjecati svoja prva iskustva s tim pjenastim smjesama. Nikad ih prije nisam radila jer sam se bojala da će mi mikser crknuti zbog polusatnog miksanja. Ali odlučila sam riskirati, ak´ crkne, nek´ crkne!

Moja iskustva s kupovnim marshmallowsima do sada su se svodila na jedenje marshmallowsa, pečenje složenca od marshmallowsa, rastapanje marshmallowsa za kreme u kolačima i dodavanje kupovnih šarenih marshmallowsa u žutu biskvitnu smjesu (tijekom pečenja oni se rastope pa je biskvit šaren).

Sada svakako namjeravam nastaviti s isprobavanjem raznih recepata za pjenaste smjese; svejedno piše li u receptu da su to krem banane, marshmallows, munchmallows…

Trenutno nemam isproban ni jedan novi recept, ali neki dan sam radila složenac koji se radi od kupovnih marshmallowsa.


Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
3 banane
limunov sok
250 g kupovnih marshmallowsa (pjenastih bombona)
100 g čokolade za kuhanje


Kupovni marshmallows (na hrv. pjenasti bomboni/kolačići)
Image and video hosting by TinyPic


Banane narežite na okrugle ploške i nakapajte ih iscijeđenim limunovim sokom da ne potamne.
Ja u posudu stavim sok od pola limuna i dodam oko 150 ml hladne vode i u to režem banane i lagano promiješam. Onda banane ocijedim pomoću cjedila, lakše mi je tako, nego kapati svaku ploškicu banane limunovim sokom.

U keramičku posudu za pečenje stavite narezane banane.
Marshmallows bombone natrgajte i posložite po bananama.
I sve posipjate nasjeckanom čokoladom.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 160 stupnjeva.
Pecite najmanje 15 min., da se marshmallows lagano rastope (tako ja radim).
Složenac možete peći i duže (oko pola sata), marshmallowsi se onda lagano karameliziraju, ali ja ne volim karamel pa nikad to ne pečem tako dugo.

Složenac možete poslužiti topao ili hladan.

Ja najviše volim ovu varijantu kad složenac pečem 15 min. i onda smjesu podijelim u zdjelice i stavim u hladnjak. Kad se marshmallowsi, banane i čokolada ohlade, stvrdnu se u čvrstu smjesu, kao puding.

Probala sam i nešto novo...
Imala sam zamrznutih Kokos kolačića, jer me zanimalo kako će ta smjesa funkcionirati kad se zamrzne pa onda odmrzne. Nije bilo nikakvih problema, kolačići su fini kao i prije zamrzavanja: )

Pokušala sam s tim domaćim kokos kolačićima napraviti spomenuti složenac. Smjesa se u pećnici jako brzo rastopila, u roku 5 min. bila je posve tekuća. Izvadila sam složenac iz pećnice i podijelila smjesu u zdjelice i stavila ih u hladnjak. Kad se smjesa ohladila stvrdnula se kao puding i ništa se nije moglo prigovoriti okusu banana, čokolade i stvrdnute smjese za kokos kolačiće: )

Broj komentara: 7:

  1. Sada su mi neke stvari jasnije! Hvala lijepa! Ovi moji ne vole te pjenaste bombone (kolačiće).

    OdgovoriIzbriši
  2. ja ih obozavam, a ovo je stvarno slatki desertic!

    OdgovoriIzbriši
  3. Joj i ja sam se oduvjek pitala gdje je veze između sljeza i tih pjenastih bombona. Dok sam bila mala još sam ih mogla nekako pojesti ali sad ih nikako ne volim. Iako mi jako fora izgledaju ovi šareni.
    I mene je uvijek zanimalo kakvi li su ti bomboni pećeni na vatri i zašto to uopće rade, koja je ponata. Vjerovat ću ti na rijeć da su bolji sirovi! ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. opet nema mog komentara, smrc!:(
    andrea evo, pitala sam muza zasto i on kaze:
    "because they so much nicer, stickier, warmer, softer and with a little bit of that crust on the outside.. they melt in your mouth... but you're not supposed to burn them.:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Snježa - drago mi je da netko ima neke koristi od mojih nebuloza:)

    Sweet Corner - probaj:)

    Andrea - ja sam ih prije više voljela, ali ni sada ih ne odbijam:)
    To je stavr ukusa, ja inače ne volim nikakve karamele niti išta što ima ikakve veze s ti (pa tako ni Karamel pitu, ni Kiki bombone...). Zato se mene ta pečena varijanta marshmallowsa nije dojmila, a ni ovaj složenac ne pečem tako dugo da se to karamelizira, nego samo rastopi.

    Snjezana - ne znam što je se dogodilo s komentarom:(
    Meni se ipak više sviđaju hladni, čvrsti, neljepljivi:))))))))

    OdgovoriIzbriši
  6. Volio bih sam napraviti one najjednostavnije kolačiće, ali - ja imam originalnu sluz od sljezovog korijena. Radio sam sirup djeci, pa je ispalo pregusto. Dakle moglo bi se upotrijebiti za kolačiće??
    Ivica, Sisak
    ivica.buturac@sk.t-com.hr

    OdgovoriIzbriši
  7. Odgovorit ću putem maila, ali vidim da neću biti od pomoći:(

    OdgovoriIzbriši