Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

08. 10. 2009.

Leća a la "Bolognese"

Na blogu već imam recept za Umak/nadjev od leće koji ja, kao što i sam naziv govori, poslužujem u svim mogućim kombinacijama: npr. kao umak uz tjesteninu ili rižu, ali i kao nadjev za lazanje.

I ovaj recept je sličan i također funkcionira i kao umak i kao nadjev za neko jelo. U originalu recept nosi ovaj otmjeni naziv, pa sam ga i ja zadržala: )


Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
400 g miješanog (korjenastog) povrća (mrkva, peršin, pastrnjak, celer korjenaš, korabica…)
200 g crvenog luka
4 žlice ulja
sol, papar
šećer
3 žlice nasjeckanog peršinovog lišća
5 žlica ajvara (ili neki kupovni umak na bazi paprike)
1 žlica koncentrata rajčice
1 čajna žlica origana
oko 450 ml vode + kocka za juhu
100 ml crnog vina
125 g crvene leće
+
400 g špageta
naribani parmezan


Leću dan ranije namočite u hladnu vodu, sutradan ju ocijedite.

Povrće operite očistite/ogulite i narežite na kockice velike oko 0,5 cm.

Luk očistite i sitno nasjeckajte.

U loncu zagrijte ulje pa dodajte povrće i luk, kratko popržite i onda pikantno začinite solju i paprom, te dodajte malo šećera, dobro promiješajte.

Zatim dodajte ajvar, koncentrat i oregano pa opet sve kratko popržite.
Dodajte vino, vodu, razmrvljenu kocku, kad zakuha, kuhajte na laganoj vatri 20ak min. da povrće omekša.
Pred kraj dodajte ocijeđenu leću i kratko prokuhajte da leća omekša, nemojte ju raskuhati.

Ako leću niste namočili u vodu, trebat će joj više vremena da omekša, pa ju dodajte ranije, po potrebi dodajte vodu.

Kuhani umak od leće začinite solju, paprom i šećerom, dodajte nasjeckano peršinovo lišće.

Tjesteninu skuhajte prema uputi s pakiranja, ocijedite ju i poslužite s umakom, posipajte naribanim parmezanom.


*Recept se temelji na receptu sa stranice http://www.vox.de/kochen_374.php?rez_id=367

Broj komentara: 8:

  1. Hi Sanela,

    Du brauchst dich aber auch gar nicht mit deine Leckerei verstecken den es ist auch was gant feines.
    Auch ein Lieblingsgericht meiner Tochter.Und nicht nur meiner Tochter.
    Wir schätzen allegmeine die leichte Küche....
    leckeres Bild....

    LG Jacob

    OdgovoriIzbriši
  2. Vrlo zanimljivo. Ja tako ponekad pravim sa ljuspicama od soje!

    OdgovoriIzbriši
  3. ja je pravim,ali slabije,jer me puno "napuse'..ne znam zasto??,isto tako i karfiol ??

    OdgovoriIzbriši
  4. Sve sa lecom je super! Ja je volim, ali ti si joj "fan"...Divan recept, probam obavezno.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovo je odlična ideja za nemesni i zdrav obrok! :)
    Nisam ovako nešto nikad probala, a vjerujem da jako ukusno. Kako je bolenjez omiljeno jelo mog dragoga baš me zanima kako će na ovo reagirati s tim da ću mu prešutiti od čega je! ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. Baš ću ovo napraviti. Svidja mi se ideja jako!

    OdgovoriIzbriši
  7. Jacob - Danke fuers Vorbeischauen:)

    Snježa - već dugo nisam radila ništa sa sojinim ljuspicama, ali prije sam i ja radila nešto slično:)

    Ruza123 - čitala sam da bi takve namjernice trebalo kobminirati sa začinima poput kumina, kima, anisa itd. ili sa senfom jer oni navodno sprječavaju napuhavanje.

    emo_serpica - zapravo i ne volim leću, toleriram ju. U trgovinama zdrave hrane je poprilično skupa pa ponekad odem u neki trgovački centar i kupim ju u rinfuzi (skoro je napola jeftinija), i ja odmah kupim oko kilu. I onda ja to spremim, da imam kad mi zatreba. I onda zaboravim na nju. A onda kad je se sjetim, shvatim da mi stoji već mjesecima u ormaru i da bih ju morala potrošiti, pa ju pripremam svaki tjedan. Tako je bilo i sada, sredinom rujna otkrila sam da imam leću u ormaru i otada sam ju pripremala 5 puta; a prije toga ju nisam kuhala od ožujka/travnja.

    Andrea - probaj:)))

    Vali - probaj pa javi kako ti se sviđa:)

    Shangri La Food - hvala:)

    OdgovoriIzbriši