Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

04. 12. 2009.

Pita blitvara (bez jaja)

Imam recept za Kukuruzne pogačice bez jaja – to je nekakva varijacija na temu vegetarijanskih, zapravo veganskih projarica, ali malo mi je smiješno govoriti o projaricama budući da se rade bez jaja i bez mliječnih proizvoda (mineralnu vodu, naravno, možete zamijeniti mlijekom; ali ja nekako imam naviku držati se ovog recepta ko´ pijan plota pa uvijek stavljam mineralnu vodu i nisam još probala upotrijebiti mlijeko).
U te pogačice stavljaju se nasjeckani zeleni listovi mladog luka, ali možete ih i izostaviti.

Nije ovo prvi put da sam bila lijena mastiti i brašniti kalupe za muffine pa sam umjesto pogačica/projarica pekla "pitu" u limu. Malo, za promjenu, umjesto listova luka, stavila sam listove blitve, ali možete ih izostaviti.

Pripremljena smjesa treba biti malo gušća nego za palačinke, ja dodajem oko 2 pune šalice mineralne vode, ali možete staviti i više.
Probala sam jednom staviti samo šalicu i pol vode pa je smjesa bila gusta kao što su obično biskvitne smjese za kolače, ali rezultat baš nije bio očaravajući: pita je tijekom pečenja odozgo jako popucala i bila je jako suha. Nije bila nejestiva, ali trebalo je puno jogurta i mlijeka da bi se pojela : )))

Spomenute veganske pogačice/projarice se ne posipavaju sezamom, ali ja sam svoju pitu posipala crnim sezamom (ali ne morate, ako ne želite).

Image and video hosting by TinyPic

- potrebna je šalica od 200 ml:
1 šalica kukuruznog brašna
1 šalica kukuruzne palente (instant)
1 šalica glatkog pšeničnog brašna
1 prašak za pecivo
oko 1 čajna žlica soli
na vrhu noža papra ili mljevenog čilija
pola čajne žlice šećera
pola šalice biljnog ulja
mineralna voda
+
2 češnja češnjaka, sitno nasjeckana
8 neblanširanih listova blitve
+
(crni) sezam za posipanje


U posudu stavite sve sastojke i dodajte mineralnu vodu da dobijete tekuću smjesu, malo gušću nego za palačinke.
Zatim dodajte nasjeckani češnjak.
Listove blitve ne morate upotrijebiti (ili umjesto nje možete npr. dodati nasjeckana zelena pera mladog luka).

Ja sam blitvi odrezala stabljiku (nisam ju upotrijebila), a listove sam po dužini narezala na 1 cm široke rezance, nisam ih blanširala, nego sam ih odmah umiješala u pripremljenu smjesu zajedno sa sitno nasjeckanim češnjakom.

Lim za pečenje (20ak cm x 30ak cm) namastite i posipajte brašnom ili krušnim mrvicama, pa ulijte pripremljenu smjesu.

Po želji, odozgo posipajte sezamom.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite 40ak min., pred kraj možete pojačati temperaturu da se odozgo jače zapeče.

Broj komentara: 6:

  1. Jako volim ovakve projice i često ih pravim za večeru. Kombinujem brašna i ostale sastojke (razne vrste sireva, kajmak-redje, zelje ili blitva ili spanać, šargarepa, celer...) Moguće su razne kombinacije i svaki put izgleda drugačije. Divno izgleda tvoja pita!

    OdgovoriIzbriši
  2. Tako je lijepa ovako zeleno-žuta, idealna večera

    OdgovoriIzbriši
  3. :)), ja kod blitve volim one bijele dijelove
    Čini mi se da bi ovo mogli biti vrlo ukusni zalogajčići!

    OdgovoriIzbriši
  4. emo_serpica - hvala:) I ja volim ovakve "pitice", ali "usamljena" sam u toj svojoj "ljubavi":( Kod nas doma, jedino ja jedem ovakve stvari, ostali nisu uopće zainteresirani.

    Vali - hvala:)

    nena - hvala:)

    Aleksandra1234 - hvala:)

    Tadeja - hvala:) Probaj:)

    OdgovoriIzbriši