Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

10. 01. 2010.

Dvije pite prelijane kiselim mlijekom

Krajem prosinca sjetila sam se da negdje imam nekakav recept za nekavu pitu s kiselim mlijekom. Nisam se mogla sjetiti jeli to recept s nekog foruma, bloga, gastro-stranice… Pola sata prekapala sam po svim mogućim mapama u svojem kompjuteru da bih na kraju zaključila da će najjednostavnije biti da dogooglam do tog recepta (ako nije maknut s Interneta). I tako sam dogooglala do pite i zaključila da je to recept s Gaginog bloga.
Prilikom googlanja naišla sam na još jedan recept za pitu s kiselim mlijekom, taj recept je zapravo potpuno drugačiji od onog koji sam prvotno tražila, ali nema veze: isprobala sam oba: ) I obje pite mi se sviđaju: )
U oba recpta koristila sam rastopljenu, malo ohlađenu mast jer se, prema mojim iskustvima, tijesto premazano mašću ljepše lista, ali možete koristiti i rastopljeni maslac.


Pita s kiselim mlijekom by Milena Popević (recept s Gaginog bloga)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
500 g glatkog brašna
1 prašak za pecivo
sol
topla voda
+
malo rastopljenog maslaca (ili masti)
+
400 ml kiselog mlijeka (mogu se kombinirtai i jogurt i kiselo vrhnje…)
2 češnja češnjaka


U posudu stavite brašno, prašak i malo soli pa dodavajte vodu da možete zamijesiti glatko tijesto koje se ne lijepi.
Tijesto podijelite na 4 loptice i svaku lopticu razvaljate na veličinu tanjura (20ak cm promjera).

Prvi razvaljani komad tijesta premažite rastopljenom, ohlađenom mašću (ili maslacem) pa poklopite drugim komadom tijesta. I njega odmah premažite mašću i poklopite trećom komadom tijesta pa i njega premažite mašću i poklopote četvrtim komadom tijesta (njega odozgo ne treba premazivati mašću).
Kad stavljate komade tijesta jedan na drugi, lagano pritišćite krajeve.
Složeno tijesto ostavite da odstoji (barem 20ak min.).

Nakon toga tijesto razvaljajte valjkom, koliko ide. A zatim rukama razvlačite tijesto da bude tanko (ne treba biti baš jako tanko i prozirno).

Razvučenu koru stavite u namašteni lim (od pećnice) i pritom ju «zgužvajte», ali ne na jednu hrpu, nego ju rasporedite po cijelom limu i formirajte svojevrsne nabore.
Image and video hosting by TinyPic

Pripremljenu koru stavite u zagrijanu pećnicu i pecite da dobije boju.

Kiselo mlijeko pomiješajte s nasjeckanim češnjakom (možete dodati i sol).

Kad je kora pečena prelijte ju kiselim mlijekom i poslužite.



Pita sa sirom, prelivena kiselim mlijekom by Valerija10

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
600 g glatkog brašna
sol
mlaka voda
+
200 g maslaca ili masti

Nadjev
400 g polumasnog sira
2 jaja
+
600 ml kiselog mlijeka
4-5 češnjeva češnjaka
sol

Od brašna, malo soli i mlake vode zamijesite mekano tijesto. Ostavite ga da odstoji 20 min.

Zatim tijesto podijelite na paran broj loptica.
Ja sam tijesto podijelila na 16 loptica.

Loptice malo razvaljajte valjkom i podijelite ih u dvije jednake grupe: za donju i gornju koru – u mojem slučaju: 8 za donju i 8 za gornju koru.

Tih 8 malo razvaljanih komada tijesta stavljajte jedan na drugi i pritom svaki premažite 1 žlicom rastopljene (ohlađene) masti (ili maslaca). Osmi komad tijesta ne treba premazivati odozgo.
Tako složene komade tijesta stanjite valjkom na veličinu velikog lima za pečenje. Zatim razvaljanu koru prabacite u pripremljeni lim za pečenje, podignite rubove tijesta.

Sir zdrobite i pomiješajte s jajima, po potrebi posolite i tu smjesu razmažie na pripremljenu koru.

Od preostalih 8 malo razvaljanih komada tijesta napravite gornju koru: stavljajte jedan komad tijesta na drugi i pritom svaki premažite 1 žlicom rastopljene (ohlađene) masti (ili maslaca). Osmi komad tijesta ne treba premazivati odozgo. Tako složene komade tijesta stanjite valjkom na veličinu velikog lima za pečenje. Razvaljanu koru stavite na nadjev.

Prstima pritisnite krajeve donje i gornje kore da se lijepe, malo ih «naberite», tj. dekorativno posložite.

Gornju koru premažite rastopljenom mašću (ili maslacem) i pitu prije pečenja narežite na 4 cm debele komade, a zatim ukoso da bi dobili rombove – ja to nisam radila, ja sam pitu narezala na pravokutnike (naravno, različitih veličina, jer nisam u stanju to narezati na jednake komade).
Image and video hosting by TinyPic

Pitu stavite u pećnicu zagrijanu na 250 stupnjeva, prilikom pečenja postupno smanjujte temperaturu.

Kada je pita gotovo pečena, isključite pećnicu i izvadite pitu. Odmah ju prelijte kiselim mlijekom kojem ste dodali nasjeckani češnjak i sol.

Pitu nakratko vratite u pećnicu da se kiselo mlijeko zagrije; za to vrijeme pita će malo upiti kiselo mlijeko i omekšati.

Ako ne želite, ne morate ju prelijati kiselim mlijekom.

3 komentara:

  1. Obe pitice izgledaju vrlo fino, i posle svih ovih praznicnih koalca, tako bi mi fino doslo nesto slano...;))) Draga moja, na mom blogu mozes preuzeti nagradu...kiss;))

    OdgovoriIzbriši
  2. I meni su obje izvrsne. Milenina zgužvana pita mi djeluje lijepo i izgledom.

    OdgovoriIzbriši
  3. mignonne - hvala, drago mi je da ti se sviđaju:)
    Hvala i na nagradi:)

    cosmo2503 - hvala:)

    OdgovoriIzbriši