Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

24. 07. 2010.

Medeni pužići s rabarbarom


Medeni pužići s jagodama nisu me baš nešto posebno oduševili jer nisam ljubitelj dizanih tijesta u slatkoj varijanti, a ne volim ni jagode. Ali, u tom receptu «oduševila» me priprema «nadjeva». Ne znam jel´ to izmislila neka lijena domaćica kojoj se nije dalo kuhati pekmeze, tj. pripremati nadjeve za dizana tijesta, pa je došla na ideju da u dizano tijesto «zamota» voće i želirni šećer – pa će se pekmez «skuhati» za vrijeme «pečenja kolača»:DDD Uglavnom, meni se ideja jako sviđa:D

Nakon varijante s jagodama baš mi se činilo zgodno da u kolaču «skuham» pekmez, tj. nadjev od rabarbare.

Image and video hosting by TinyPic


U receptu za varijantu s jagodama pisala sam o «šećeru za želiranje»: to je smjesa za želiranje kojoj je već dodan šećer, koristi se za brzo ukuhavanje voća, tj. kuhanje pekmeza i želea. Postoji i «mješavina za želiranje» kojoj nije dodan šećer.

Ponovno sam upotrijebila Dr Oetker želirni šećer (pakiran je u paket od 500 g). Ne znam ima li u zagrebačkom trgovinama još kakvog želirnog šećera. Znam da postoji Podravkin Želin (pakovanje od 25 g), ali to je «mješavina za želiranje» koja ne sadrži šećer i kad se s tim kuha pekmez/žele, na taj paketić od 25 g treba dodati 0,5 – 1 kg šećera kristala. 

Nekad je postojao Podravkin Želin «mješavina za želiranje sa šećerom» u pakovanju od 1 kg, već dugo nisam to nigdje vidjela, proizvodi li se to još uvijek?
Na tržištu je dostupan i Dr Oetker Džemfix, ali to je (isto kao i Želin) mješavina bez šećera – treba naknadno dodavati šećer.

Ako nemate mješavinu želirnog šećera, nego samo smjesu za želiranje bez šećera: najbolje bi bilo da u posudi dobro promiješate 500 g šećera kristala i taj paketić od (otprilike) 25 g smjese za želiranje – i onda upotrijebite onoliko žlica te smjese, koliko se navodi u receptu; ostatak pripremljene smjese možete spremiti u posudu s poklopcem ili u plastičnu vrećicu  i buduće upotrebljavati ili za kuhanje pekmeza/želea ili ovakve pužiće.


Dakle, ja se držim Dr Oetker želirnog šećera, ali ovaj put nisam bila sigurna koliko želirnog šećera bih trebala staviti u varijantu s rabarbarom, jer je ona ipak puno kiselija od jagoda. Radila sam odokativno: smanjila sam količinu rabarbare (u odnosu na varijantu s jagodama) i maslaca, a povećala sam količinu želirnog šećera, te sam dodala i kristal šećer. Zadovoljna sam svojom varijantom, čini mi se da nema potreba da više povećavam količinu šećera, ali ne bih preporučila ni smanjivanje šećera, jer bi to onda moglo biti previše kiselo (ali to je stvar ukusa).


Image and video hosting by TinyPic


Tijesto
500 g glatkog brašna
1 suhi kvasac (7 g)
prstohvat soli
80 g svijetlog meda
50 g mekanog margarina/maslaca
250 ml toplog mlijeka

Nadjev
400 g stabljika rabarbare
50 g margarina/maslaca, narezanog na komadiće
10 žlica želirnog šećera za ukuhavanje voća (Dr Oetker želirni šećer)
3 žlice šećera kristala
1 čajna žlica cimeta


Od navedenih sastojaka zamijesite tijesto, pokrijte ga i ostavite na toplom 20 min. Zatim ga premijesite na pobrašnjenoj podlozi pa ga opet vratite u posudu, pokrijte i ostavite na toplom oko 40 min.


Stabljike rabarbare operite. Možete oguliti tanku prozirnasto-zelenu (ili ružičastu) kožicu.

300 g rabarabre sasvim sitno narežite (nasjeckajte), na komadiće veličine 0,5 cm.
100 g rabarbare narežite na 2-3 cm velike komade.
Okrugli lim promjera oko 30 cm obložite papirom za pečenje.

Dignuto tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi u pravokutnik veličine 60 cm x 35 cm.

Svu pripremljenu rabarbaru pomiješajte sa želirnim šećerom, kristal šećerom, margarinom i cimetom pa sve promiješajte i smjesu ravnomjerno rasporedite na razvaljano tijesto.

Tijesto narolajte počevši s duže strane. Dobivenu «roladu» narežite na 10ak jednakih komada (ja sam narezala 14 komada, moglo bi i više).


Narezane «pužiće» složite u lim, prerezana strana okrenuta je prema gore, odnosno dolje.
Komadiće rabarbare koji ispadnu iz pu
žića tijekom rezanja, ugurajte natrag u pužiće kad ih složite u posudu za pečenje. Ako se i šećer prosipa tijekom rezanja, nagrnite ga na dlan i sve posipajte po pužićima:)

Image and video hosting by TinyPic


Pužiće stavite u pećnicu zagrijanu na 180° C i pecite oko 50 min. Ako pužići odozgo prebrzo potamne, pokrijte ih aluminijskom folijom.

Pečene pužiće ostavite da se ohlade.



Image and video hosting by TinyPic



2 komentara:

  1. nikada nisam radila sa rabarbarom...mada mi se to ime jako sviđa...davno sam videl ajedan recept na Opri ima ga i sada na njenom sajtu pita sa jagodama i rabarbarom koju je u emisiji spremala Cindy Crawford i zaista izgleda sjajno, Kod nas je ima samo u Merkatoru...moraću da je isprobam...

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja sam prije par godina sasvim slučajno naletjela na rabarbaru i svidjela mi se. Istina, kisela je, pa joj dodajem šećer kao što dodajem i višnjama.
    Nikad nisam pratila Oprahu pa nisam vidjela tu famoznu epizodu sa Cindy i rabarbarom, ali o toj Piti by Cindy čula sam svuda: kad nekoj ženskoj osobi spomenem rabrbaru, prva asocijacija joj je: Oprah - Cindy - pita s rabarbarom.
    Čak sam i na Coolinariki vidjela takav recept, čini mi se da ga imam spremljenog. Možda i ja probam famoznu pitu by Cindy.

    OdgovoriIzbriši