Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

29. 03. 2011.

Kukuruzna zlevanka s blitvom

U originalu, ovo je Ninina Zlevka sa špinatom, ali ja uvijek moram nešto promijeniti:D pa je to kod mene Zlevanka s blitvom:) Nina, hvala na inspiraciji:)

Zlevanku možete poslužiti uz mlijeko, vrhnje, sir,…

A ako vam je do estetike, ovu zelenu zlevanku možete poslužiti i s pečenim, kuhanim…. jajima - to je ona neka fora da se takva zelena jela od špinata/blitve slažu s bijelo-narančastim jajima(?). Ja mogu i bez te estetske komponente jela, ionako ne volim jaja… (ok, nisam baš luda ni za blitvom, a pogotovo ne volim špinat; ali volim slane "biskvitne stvarčice":)

Eto, malo za promjenu, ispekla sam jaja na oko pa sam ih poslagala na narezane komade zlevanke (to je bilo prvi put da sam ove godine jela pečena jaja; jaja inače jedem u kolačima, tijestima itd.,ali ne volim ih ni kuhana ni pečena, ni omlete, ni fritate…).

Prošle godine sam više puta radila ovu zlevanku s blitvom i jednom sam došla na ideju da u smjesi napravim udubine i u svaku razbijem jaje pa da se sve to tako ispeče.
Nisam bila zadovoljna rezultatom jer je ispalo da jajima treba duže da se ispeku, nego zlevanki (!): ja jaja pečem tako da se bjelanjak potpuno «stvrdne» jer mi se gadi kad je tekuć. Kad sam pekla tu zlevanku s jajima, bjelanjak se nikako nije htio «stvrdnuti», pa sam sve to skupa  pekla valjda 40 min. – zlevanka se previše osušila; njoj je to vrijeme pečenja bilo predugo. A  nisam bila zadovoljna ni izgledom jaja: bjelanjak je «prekrio» žumanjak, pa se odozgo nije vidjelo «nešto narančasto usred bijelog», tj. žumanjka usred bjelanjka, nego se narančasti žumanjak jedva nazirao «zakopan» ispod bijelog bjelanjka.

Zato se držim ove varijante: u tavi ispečem jaja na oko i poslažem ih na pečenu zlevanku:)



Sastojci
(mjerna jedinica je čaša od jogurta – 180 g)
300 g zelenih listova blitve (bez bijele stabljike); može i špinat:)
2 češnja češnjaka
4 jaja
100 ml ulja
1 čaša mlijeka
4 čaše kukuruznog brašna
1 čaša glatkog pšeničnog brašna
1 prašak za pecivo
1 čajna žlica šećera
1-2 čajne žlice soli
papar i mljeveni čili po želji


U loncu zakuhajte vodu, posolite ju pa dodajte oprane listove blitve. Kuhajte ih oko 1 min., pa ih ocijedite i isplahnite hladnom vodom i dobro ocijedite: rukama istisnite što više vode iz kuhanih listova.

Dobro ocijeđenu blitvu što sitnije sameljite u blenderu/multipraktiku, zajedno s očišćenim češnjakom.

Za pripremu smjese možete koristit mikser, ali ja to sve radim u blenderu: usitnjenoj blitvi i češnjaku dodam sve ostale sastojke i sve «izmiksam».

Ako koristite mikser, umutite jaja, ulje i mlijeko pa umiksajte i  sve ostale sastojke.

Posudu za pečenje namastite i pobrašnite. 
Zlevanku možete peći u četvrtastoj ili okrugloj posudi, ja sam ju ovaj put pekla u okrugloj posudi promjera 26 cm, i visine stranica oko 4 cm.

Smjesu rasporedite u pripremljenu posudu, odozgo ju zagladite (ako se lijepi za žlicu, žlicu svaki put uronite u hladnu vodu).

Zlevanku stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite ju oko pola sata (čačkalicom provjerite je li pečena).



3 komentara:

  1. hvala na povjerenju
    odlična ideja ti je i sa blitvom, međutim u mojem slučaju je da više volim šointa nego blitvu pa je ne koristim
    isto si mi dala zanimljivu ideju da je kombiniram s jajem na oko

    OdgovoriIzbriši
  2. Vrlo neobično! Mi u ovim krajevim radimo tanku zlevanku, ništa slično ovome, ali sigurna sam da je jako dobra i sa blitvom i sa špinatom.

    OdgovoriIzbriši
  3. Nina;
    ja se baš ne mogu pohvaliti da volim blitvu, ali špinat ne volim nikako: on meni ima preintenzivan okus, blitva skoro da i nema okusa, mogu se praviti da je nema u jelu:D
    Hvala ti na inspiraciji:)

    Κάθαρσις;
    ja takve stvari pečem u čemu se sjetim, nije mi cilj čuvati tu neku tradiciju tankih zlevanki; naravno, ovo se može peći u većem limu, da bude tanko kao "prst":)

    OdgovoriIzbriši