Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

21. 04. 2009.

FBI rukavice: Minjina kuhinjica

U sklopu blog-druženja koje je pokrenula mamajac s bloga Cooks and bakes u travnju 2009. «pod istragom» je blog Minjina kuhinjica .

Ove Minjine jelkice mi se jako sviđaju :)
Nešto sam zaredala sa zimskim temama, najprije Snježne kocke, a sada Božićne jelke. Ali definitivno ne prizivam zimu, drago mi je da je za sada gotovo s tim: )
Prvi put sam vidjela takve jelke dolaskom Interneta u zagrebačke knjižnice. Sad sam tek svjesna kako je davno to bilo, a ja sam tek sada radila takve jelkice.
Ne sjećam se kada je točno to bilo, ali kada je u zagrebačke knjižnice stigao Internet, svi navalili surfati. Kamo drugi, tu i ja. A što ću drugo gledati na Internetu nego recepte: )
I tako sam prvi jednom od svojih prvih (suhih) surfanja našla nekakvu stranicu s receptima. Zaglavlje te stranice je bilo «ukrašeno» fotografijom kućice od medenjaka, a oko kućice je bio Djed Božićnjak sa sobovskom zapregom i nekakve jelkice. Za Djeda Božićnjaka i sobove je bilo očito da su plastični, čudo da se nije vidjela etiketa «Made in China». Ali jelkice su me fascinirale, kućica je bila od tijesta za medenjake/paprenjake, a i za jelkice sam bila sigurna da su rađene od nečeg jestivog. Ali na toj stranici nije bilo recepta za takve jelkice, bilo je svakakvih recepata za kućicu, ali od čega su jelkice???
I tako sam ja razmišljala da ću napraviti jelkice od neke smjese za kolače bez pečenja, npr, rolada od kokosa, košnice… I tako došao Božić, prošao Božić, došao Božić prošao Božić… i tako prošlo 10ak godina i ja nikako da se bacim na izradu jelkica.

U siječnju ove godine na Internetu sam vidjela Minjin recept za jelke i odmah su me oduševile. Ali već sam imala napečeno brdo kolača, a Božić i Nova godina su ionako bili prošli pa se više nisam upuštala u isprobavanje recepta.

Nije ni sada prigodno vrijeme za jelke, ali eto, bolje ikad, nego nikad: )))
Recimo da je ovo bila generalna proba za Božić: ))) Htjela sam probati napraviti jelke od smjese bez jaja. I ja imam recepte za takve nepečene kolače (Košnice, Planine pod snijegom, Rolada od kokosa…) u koje idu sirova jaja, ali nisam ljubitelj toga i takve kolače radim samo kad znam da će biti pojedini idući dan. Ponekad čak radim samo pola mjere, jer ne volim da mi takvi kolači stoje u hladnjaku 2-3 dana.

Zanimalo me mogu li ove jelke napraviti od smjese bez jaja i onda ih staviti u hladnjak na 2-3 dana pa ih onda, recimo na Badnjak, ukrasiti kremom – da ne moram u te božićne dane kad imam posla preko glave baš sve raditi u zadnji čas. Ja i inače za Božić nikad ne napravim sve ono što planiram. S jedne strane zato što sam totalno nerealna i čini mi se da ću sve stići, a s druge strane zato što neke stvari ne isplaniram dobro.

I tako sam ja napravila ove jelke od malo drugačije smjese i uvjerila sam se da se to može napraviti koji dan ranije. A kremom se mogu ukrasiti i nekoliko dana kasnije: )

Moglo bi se reći da sam isprobala recept za Jelkice , ali i recept za Trio Fantastiko - jer sam od te smjese radila jelkice (držala sam se tog recepta, ali nisam dodavala ekstrakte, nego sam dodala kakao).

Evo recepta po kojem sam to radila:


Evo recepta po kojem sam to radila:


Jelkice

100 g mljevenih keksa
150 g mljevenih oraha
150 g šećera u prahu
100 ml gaziranog soka od naranče
1 žlica kakaa
+
dvostruki čajni kolutići

U odgovarajućoj posudi pomiješajte mljevene kekse, orahe, šećer u prahu i kakao. Prelijte sokom i zamijesite da dobijete kompaktnu smjesu.
Dobivenu smjesu stavite na 15 minuta u hladnjak.

Trgajte komade smjese – možete ih vagati da bi sve jelkice bile jednake (jedna jelkica visoka oko 10 cm – oko 100 g smjese). Od smjese oblikujte kuglicu, a onda ju izdužite dlanovima i na jednom kraju stanjite.


Ja sam od ove količine smjese napravila 5 jelkica.

Svaku jelkicu stavite na čajni kolutić i spremite ih u hladnjak.
Dok sam kupovala čajne kolutiće nisam razmišljala o onima kakvi su u Minjinom receptu. Ali kad sam došla kući vidjela sam da sam kupila kolutiće pod nazivom Noblice, kakve je koristila i Minja.

Nisam koristila kreme iz recepta. Šlaga nisam htjela staviti, a klasičnu kremu od maslaca ne volimo. Zato sam radila kremu od vanilije i maslaca: skuhala sam puding od vanilije i u ohlađeno sam umiksala maslac.

600 ml mlijeka
2 praška za puding od vanilije
6 žlica šećera
200 g maslaca
zelena boja

100 ml mlijeka pomiješajte sa šećerom i praškom za puding. Ostalo mlijeko zakuhajte i u njemu skuhajte puding.
U mlaki puding umiksajte maslac koji ste prethodno dobro izmiksali. Po potrebi, dodajte šećer u prahu.
Na kraju dodajte i boju da dobijete željenu nijansu.

Ako je krema previše gnjecava, stavite ju nakratko u hladnjak.

Pomoću slastičarske šprice (zvjezdasti nastavak) na jelkice štrcajte «zvjezdice».

Jelkice ukrasite perlicama, bombončićima…

Spremite ih u hladnjak.









1. 5. 2009. - DODATAK

Blog-druženje "FBI rukavice" za travanj 2009. je završeno. Sve radove možete vidjeti na FBI rukavice, 4/2009.

Broj komentara: 6:

  1. Jelkice su prekrasne, svaka čast na strpljenju!

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako su dobro ispale! Za ove mikroskopske perlice je stvarno trebalo puno strpljenja! Svaka cast!

    OdgovoriIzbriši
  3. Super su mi te jelkice, sjećam se kad ih ih i mamajac objavila na svom blogu. Tebi su, naravno, odlično ispale. :)

    OdgovoriIzbriši