Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

21. 06. 2009.

Grašak na francuski način

U zadnje vrijeme mi mozak slabo radi (bez podrugljivih komentara, molim!).
Čitam prekjučer neke novine i naiđem na članak o nekakvom nogometašu. I u članku piše da se tip uskoro ženi, da si je dao istetovirati ime buduće žene i onda je spomenuto da svojoj budućoj nije mogao ispuniti jednu želju jer ona ne može nositi nekakav sat. Prečitavala sam članak par puta i nikako da shvatim u čemu je stvar. Ni inače ne pratim zbivanja iz svijeta poznatih, pa sam pozvala mamu koja je bolje upućena u to: ona meni i inače prevodi takve vijesti iz svijeta poznatih koje meni nisu jasne i objašnjava mi kad ne shvaćam zašto je nekom selebretiju posvećen neki članak ili zašto je neki selebreti, za kojeg nikad nisam čula, tako važna «vijest». I mama mi prizna da ni njoj nije jasno zašto ta žena ne može nositi sat. Da bude jasno što mojoj mami i meni nije jasno, citirat ću taj nejasni dio članka:

«… Iva na ruci ne može nositi IWC sat.
- Puno bismo više izgubili nego dobili kad bismo ušli u ženski segment. Satove IWC srednje veličine mogu nositi i nose mnoge žene, no mi ćemo i dalje osnaživati samo muški segment – kazao je Georges Kern, direktor IWC-a. A upravo Vedran Ćrluka ambasador je te švicarske manufakture satova i na ruci nosi model Big Pilot Automatic koji stoji 80 tisuća kuna.
…»

I to je sve što u članku piše o tom satu i o toj ženi, ostatak članka ne sadrži nikakvo objašnjenje o tome i fascinirala me činjenica da sam tako usporena da ne shvaćam u čemu je problem. Meni jednostavno nikako nije bilo jasno, zašto ta žena ne može nositi sat? Pa u članku piše da žene to nose. Možda ta jadna žena zbog neke bolesti ne može nositi sat na ruci? Pomislila sam da valjda ima slomljenu ruku i nosi gips; ali u članku nije nigdje riječ o nikakvom zdravstvenom problemu. Ili možda ona fakat ima gips na ruci, i to znaju svi koji prate svijet poznatih, pa sastavljač dotičnog članka nije imao potrebu to opet spominjati – a tko je meni kriv što ja ne pratim živote selebretija pa to ne znam otprije? Ali to objašnjenje mi baš nije bilo uvjerljivo, pa sam nastavila mozgati.

I tako, nakon skoro pola sata mi sine: ona očito ima tako tanke zglobove da su joj ti satovi (koji se proizvode isključivo za muškarce) preveliki, dakle, problem je u veličini; konačno sam doživjela aha – efekt.
Nakon što sam konačno shvatila koji problem muči tu ženu, nastavila me fascinirati činjenica da takav problem zaslužuje članak u novinama.



Ako vas ne muči problem vezan uz modne dodatke, nego vas muči kako da pripremite grašak, predlažem recept:


Image and video hosting by TinyPic


300 g graška
5 manjih glavica crvenog luka
5 zelenih listova salate
pola čajne žlice suhe mješavine začina (može mješavina provansalskih začina)
pola čajne žlice suhog kumina
1 žlica maslaca
oko 100 ml vode
sol, papar
1 kocka šećera
2 čajne žlice gustina + 80 ml vode


Grašak skuhajte i ocijedite ga.

Luk oljuštite i narežite na osmine.
Listove salate operite i narežite na deblje trake.

U loncu rastopite maslac pa dodajte luk, salatu, mješavinu začina i kumin te kratko popržite. Zatim zalijte vodom pa kuhajte oko 8 min., po potrebi podlijevajte vodom.

Zatim dodajte sol, papar, šećer i ocijeđeni grašak.
Gustin razmutite u 80ak ml vode. Umiješajte ga u lonac i ostavite da zakuha.

Začinite solju i paprom pa poslužite kao prilog.


Recepti s graškom
Engleski složenac s poklopcem

Broj komentara: 6:

  1. osim sto mi se recept svida i mene je zanimalo zasto ta nesretnica ne moze nositi taj sat pa sam lijepo utipkala u google IWC i pukla od smijeha kad mi je na prvom mjestu izbacilo International Whaling Commission.:lol pomislila sam cak da ti satovi ugrozavaju kitove.:lol

    OdgovoriIzbriši
  2. Eto zbog čega uopće ne čitam novine! A sezona je graška, recept je izvrstan!

    OdgovoriIzbriši
  3. Eh,bas si me nasmejala!I ja slabo kopcam....sve pohvale za recept!

    OdgovoriIzbriši
  4. Monsoon - kad sam vidjela tu kraticu odmah sam se sjetila te Komisije jer sam jednom pisala nekakav seminar o (krivo)lovu na razne morske sisavce pa sam se služila internetskom stranicom IWC-a jer su mi trebali podaci o ulovu itd.
    Nisam išla prekapat po Internetu u potrazi za tim satovima, dovoljno mi je ono što sam pročitala u novinama:)

    Snježa - i ja slabo čitam novine jer stalno vidim kakve stvari su postale "vijest". Drago mi je da ti se recept sviđa:)

    Vera - očito treba posjedovati neku posebnu vrstu inteligencije da bi se razumjeli takvi članci. Ja ne raspolažem takvom inteligencijom, pa je bolje da ni ne čitam takve "vijesti" kad čak nisam u stanju ni shvatiti u čemu je problem.
    Drago mi je da ti se recept sviđa:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Bože koja sustavan lobotomija je ta žuta štampa!! Ja sam ti mišljenja da je sve to globalna zavjera zatupljivanja masa.;) Mi koji to ne kužimo smo, ergo, još dobri. :)
    Sviđa mi se recept, a što je najvažnije potpuno ga razumjem! ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. Andrea - i mene svaki put zgrozi čega sve ima unutra. A najbolja stvar je što te novine sebe ne smatraju žutom štampom, to je članak iz Večernjeg lista.
    Drago mi je da je recept razumljiv, iako sam post pisala zbrda-zdola:))))

    OdgovoriIzbriši