Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

01. 04. 2009.

Zapečeni mlinci s porilukom



Dala sam kolegici ovaj recept i pitala me kakvi se mlinci upotrebljavaju.
U ovom receptu se upotrebljavaju oni mlinci koji se inače jedu uz puricu s mlincima. Nekome je možda pitanje glupo, ali meni je sasvim razumljivo. Kolegicu je zbunjivala činjenica da se u našem žargonu i za vučene kore za savijače kaže «mlinci» pa joj nije bilo jasno je li to nekakva savijača s porilukom ili nešto takvo. Ali ovo nije savijača, nego svojevrsni složenac dakle, upotrebljavaju se kuhani mlinci, bez purice:DDD

Recept je s, čini mi se, pakovanja za mileram ili kiselo vrhnje. U originalnom receptu ne upotrebljava se ni češnjak ni naribani sir, a ni poriluk, nego se samo redaju slojevi kuhanih mlinaca i smjese s vrhnjem. Ali ja među te slojeve mlinaca i vrhnja volim ugurati blanširanu (kratko prokuhanu) zelenjavu koju većina ljudi (i ja među njima) ne voli, npr. poriluk, kelj, karfiol, špinat, blitvu…i to sve pojačam češnjakom i naribanim sirom, ali ne morate ih upotrijebiti ako ne želite.


Sastojci
3-4 poriluka
500 g mlinaca
500-600 ml kiselog vrhnja (ili milerama)
1 jaje
sol, papar
3 češnja češnjaka
(tvrdi naribani sir)


Poriluk dobro operite i narežite ga na kolutiće.
U loncu zakuhajte vodu pa dodajte sol i narezani poriluk. Prokuhajte ga oko 2 minute. Zatim ga ocijedite uronite u hladnu vodu (zajedno s cjedilom). Kad se ohladi, izvadite ga i ocijedite.

Mlince prelijte kipućom vodom i poklopite. Ostavite ih da se moče nekoliko minuta, a onda ih ocijedite.

Vrhnje umutite s jajetom i dodajte mu sitno nasjeckani češnjak, sol i papar.
Po želji, možete dodati i naribani tvrdi sir, ali nije obavezno.

Posudu za pečenje namastite.
Na dno složite sloj ocijeđenih mlinaca, po njima prelijte malo smjese od vrhnja, a na nju složite malo poriluka i zalijte ga s malo smjese od vrhnja. I tako naizmjence redajte slojeve mlinaca, vrhnja, poriluka, vrhnja, mlinaca… da potrošite sastojke.
Ako niste dodali puno soli i papra u smjesu s vrhnjem možete posoliti i popapriti svaki sloj poriluka.
Završite slojem mlinaca i prelijte ih ostatkom smjese od vrhnja. Odozgo možete složiti listiće maslaca.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite oko pola sata.
Po želji, odozgo možete posipati tvrdi sir i zapeći da se sir rastopi.

Broj komentara: 6:

  1. to je nešto kao lazanje, ali meni bolja varijanta s mlincima, nekako ispadne ukusnije, još ako imam domaćih jako fini složenac

    OdgovoriIzbriši
  2. cini mi se super, nisam jos kombinirala mlince u tu svrhu, sigurno hocu, odlican recept!

    OdgovoriIzbriši
  3. Mlince obožavam, a ni ja ih nisam probala na ovaj način. Jednio se nešto ne ljubim s porilukom u zadnje vrijeme al sigurno može i s drugim povrćem! ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Vrlo rado pravim neke verzije naslaganih mlinaca sa povrćem, sirom i sl. Dođe mu nešto kao naše lazanje. Ovaj s porilukom mi djeluje dobro, volim taj snažni okus poriluka.

    OdgovoriIzbriši
  5. NIna - ja volim i lazanje i složence:DDD

    Sweet Corner - probaj, stavi povrće koje hoćeš:)

    Andrea - stavi neko drugo povrće. Ja u to guram ono povrće koje ne volim, jer ga tako mogu pojesti:)

    cosmo - i ja volim mlince s nekim povrće, posipano tvrdim sirom... :D

    Vera - hvala:)

    OdgovoriIzbriši