Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

18. 06. 2009.

Složenac od prosa i graška šećerca (mahuna)

Image and video hosting by TinyPic

Nisam ljubitelj ni mahuna, ni mahuna graška šećerca (to je onaj grašak kod kojeg se ne jedu zelena zrna, nego cijele mahune). Sezona tog graška šećerca ne traje dugo i kad ga ima, moram smisliti kako da ga potrošim. Na Internetu nalazim recepte u koje ide oko 100 g graška šećerca. Budući da imam tih mahuna i po 2-3 kile: koliko bi mi vremena i recepata trebalo da to sve potrošim??? Zato ja u svaki recept natrpam što više toga. U ovaj recept, u originalu, stavlja se 125 g mahuna šećerca, 150 g mrkve i pola svežnja mladog luka - zadržala sam mrkvu, ali stavila sam pola kile graška šećerca!
Možete dodavati povrće kakvo želite: obične mahune, poriluk, blitvu...
Nisam se u potpunosti držala ni finalnog koraka. U originalu, 2 jaja treba umutiti s 125 ml mlijeka, dodati peršinovo lišće i onda to prelijati po smjesi prije pečenja. Nisam ljubitelj tih preljeva na bazi jaja i mlijeka, više mi se sviđa varijanta s jajima i kiselim vrhnjem, ali najviše mi se sviđa varijanta koja uključuje samo kiselo vrhnje.
Umjesto prosa možete upotrijebiti quinou, prije ju operite u vrućoj vodi..

Evo moje varijante:

125 g prosa
300 ml vode + pola kocke za juhu
500 g mahuna graška šećerca
3 češnja češnjaka
kiselo vrhnje
1 žlica nasjeckanog peršinovog lišća
40 g naribane Gaude
muškatni oraščić
sol, papar


U lonac stavite 300 ml vode, pola kocke i proso, kad zakuha, kuhajte pokriveno, na laganoj vatro, 20ak min. Po potrebi podlijte vodom, pazite da ne zagori.

Mahune graška šećerca operite, odrežite im krajeve. U loncu zakuhajte vodu, posolite ju i dodajte očišćene mahune, kuhajte ih oko 2 min. Zatim ih ocijedite, prelijte ih hladnom vodom i ponovno ocijedite.

Mrkvu narežite (naribajte) na sasvim tanke okrugle ploške.
Češnjak očistite i sitno nasjeckajte.

Posudu za pečenje namastite uljem.

Proso pomiješajte sa češnjakom, mrkvom i mahunama, začinite solju, paprom i muškatnim oraščićem pa smjesu stavite u posudu za pečenje.
Odozgo nakapajte kiselo vrhnje, posipajte peršinovim lišćem i naribanim sirom.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko pola sata.


Recept se temelji na receptu sa stranice http://www.rezeptewiki.org/wiki/Hirseauflauf_mit_Zuckerschoten

3 komentara:

  1. Vidiš ja volim svo zeleno povrće osim kelja (u zadnje vrijem i poriluka)i ovakvi recepti su baš po mom ukusu. Nažalost ovakve stvari rijetko kuham jer moj dragi nije ljubitelj ovakvih jela - on je totalno mesni tip! :)

    OdgovoriIzbriši