Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

19. 03. 2009.

Meksičko varivo od graha


Ne volim juhe, variva… Općenito, ne volim jela koja se sastoje od toga da nešto pliva u nekakvoj vodi – ako mi treba tekućine popit ću si vodu/čaj/sok…, ne treba mi hrana plivati u vodi, sad malo karikiram: DDDDDD

Ovo varivo mi se sviđa jer je posve gusto, podsjeća me na pire od graha koji inače obožavam. I tako me ovo varivo s grahom u tri varijante: zdrobljen u pire, zdrobljen vilicom i cijeli kuhani grah; odmah privuklo:)


Sastojci
1 kg suhog graha
200 g crvenog luka
listići metvice, timijan, peršinovo lišće
 +
300 g crvenog luka
400 g rajčica
100 ml piva
nasjeckani češnjak
(mljeveni) kumin
1 ljuti čili (feferon)
(150 ml soka od rajčice, za razvodnjavanje variva:)
ulje za prženje
sol, papar


Grah namočite u hladnoj vodi i ostavite da stoji oko 12 sati (preko noći).
Idući dan grah ocijedite pa ga zalijte novom hladnom vodom i stavite ga kuhati. Kad zakuha, kuhajte ga oko pola sata, tj. da napola omekša.
Nakon toga grah ocijedite i dolijte mu svježu vodu. Dodajte začinsko bilje i stavite ga kuhati.
Grah kuhajte pola sata pa mu onda dodajte na krupne kocke narezan luk (200 g) i onda kuhajte da grah omekša.

Kad je grah mekan/kuhan, maknite ga s vatre, ocijedite vodu, a grah posolite.

Kuhani grah podijelite na dva dijela. Pola graha ostavite da bude cijel.
Od druge polovice, 3/4 graha zdrobite u pire (blenderom ili štapnim mikserom), a 1/4 graha ugrubo zdrobite vilicom.


Rajčice zarežite ukriž i prelijte ih kipućom vodom pa ih ogulite.
Nisam imala svježe rajčice, nego smrznute, pa sam preskočila ovaj dio s guljenjem kože.
300 g luka oljuštite i sitno nasjeckajte.
Zagrijte ulje i na njemu popržite luk.

Dodajte sitno nasjeckani češnjak (količina – koliko želite), mljeveni kumin i nasjeckani čili/feferon (možete mu odstraniti koštice, ako ne želite ljuto).

Kad češnjak zamiriše dodajte oguljene rajčice (ili neoguljene: ) Pirjajte ih na laganoj vatri da ispari tekućina.

Zatim dodajte pripremljeni pire od graha, vilicom zdrobljeni grah i pivo.
Kuhajte da se smjesa zgusne i bude kremasta.

Tada dodajte preostali grah (cijeli, tj. koji nije zdrobljen) i kratko prokuhajte da se taj grah zagrije.
Budući da je varivo gusto, možete ga razrijediti pomoću soka od rajčice.

Ja naravno nisam dodavala sok od rajčice jer je jedina stvar koja mi se u tom varivu sviđa, upravo to što je varivo posve gusto. Ako želite juhu, možete nalijevati vodu u to.
Varivo začinite solju i paprom.

Maknite sa štednjaka i poslužite uz tople tortilje, kukuruzni kruh i kiselo vrhnje.




*Recept se temelji na receptu iz časopisa Dobar tek, lipanj – srpanj, 2008.


1 komentar:

  1. Draga sanelice,dodelila sam ti nagrade na mom blogu,ako hoces preuzmi ih!pozz

    OdgovoriIzbriši