Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

26. 11. 2010.

Medeni pužići s bundevom

Baš volim raditi ove pužiće! A baš volim i unositi ovaj recept na blog jer ne moram svaki put iznova pisati post, nego «kopi/pejstam» (već dobro poznati) recept i izmijenim samo ono što je «drugačije»:DDD
Pa da krenem s «kopi/pejstanjem»…
Nakon što sam u časopisu Lisa: Čarolija okusa otkrila recept za varijantu s jagodama, uslijedile su, samo meni svojstvene:DDD, varijacije na temu pužića: s lubenicom, pa s rabarbarom, sa šljivama, pa s bazginim bobicama, a onda s bananama, ali i malinama, te s dunjama.
Sada evo i verzije s pireom od «bundeve», i to one bundeve koju ja zovem «Halloween tikva» jer takve tikve viđam u američkim filmovima, izrezbarene za Noć vještica.
Ja ne volim tikve, pa to je i jedan od razloga zašto se na razumijem u vrste tikvi, nemam pojma ni u koju vrstu dotična tikva spada (a sigurno ima i na tisuće podvrsta). A još jedan od razloga, zašto se ne razumijem u vrste tikvi, je i taj da svi u mojoj obitelji sve to tikvasto povrće jednostavno zovu «tikva» ili (na kajkavskom narječju) «takvajna» - nije bitno je li tamnije ili svjetlije narančaste boje, je li zeleno, jeli bjelkasto/sivkasto,… ama baš sve je samo tikva, i nitko ni ne zna ni jedan drugi naziv, a kamoli vrstu.
U književnom hrvatskom jeziku uvriježen je naziv «bundeva», pa iako se na mojim blogovima može vidjeti da ne pazim ni na pravopis, ni na gramatiku, a niti na sam leksik hrv. jezika, u ovom slučaju držat ću se riječi «bundeva».
Dakle, ja sam upotrijebila nekakvu narančastu tikvu/bundevu (iz našeg vrta). Meso joj je jako blijedo-narančasto (nije onako kričavo narančasto kao što je obično u američkim filmovima), al´ to očito ovisi o vrsti… (u što se ja apsolutno ne razumijem).
Kao i uvijek kad radim ove pužiće, upotrijebila sam Dr Oetker želirni šećer (pakiran je u paket od 500 g).
U prijašnjim receptima za ove «pužiće» pisala sam o «šećeru za želiranje»: to je smjesa za želiranje kojoj je već dodan šećer, koristi se za brzo ukuhavanje voća, tj. kuhanje pekmeza i želea. Postoji i «mješavina za želiranje» kojoj nije dodan šećer.
Ako nemate mješavinu želirnog šećera, nego samo smjesu za želiranje bez šećera: najbolje bi bilo da u posudi dobro promiješate 500 g šećera kristala i taj paketić od (otprilike) 25 g smjese za želiranje –  i onda upotrijebite 6 žlica te smjese  kao želirni šećer za ukuhavanje voća; ostatak pripremljene smjese možete spremiti u posudu s poklopcem ili u plastičnu vrećicu i ubuduće upotrebljavati ili za kuhanje pekmeza/želea ili ovakve pužiće.


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
500 g glatkog brašna
1 suhi kvasac: 7 g (ili pola kocke svježeg: 15ak g)
250 ml mlakog mlijeka
80 g margarina
50 g svijetlog meda

Nadjev
400 pirea od bundeve (pečeno, izmiksano bundevino meso)
6 žlica želirnog šećera za ukuhavanje voća (npr. Dr Oetker)
40 g margarina/maslaca, narezanog na komadiće
1 vanilin šećer
pola čajne žlice cimeta


Od navedenih sastojaka zamijesite tijesto, pokrijte ga i ostavite na toplom 20 min. Zatim ga premijesite na pobrašnjenoj podlozi pa ga opet vratite u posudu, pokrijte i ostavite na toplom oko 40 min.


Bundevu prepolovite, narežite ju na veće komade (šnite, kao kad režete lubenicu), odstranite sredinu s košticama.
Komade bundeve poslažite na lim obložen papirom za pečenje (mesnati dio prema gore, tj. strana s korom dolje). Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite da bundeva omekša.
Vrijeme pečenja ovisi o veličini komada (a čini mi se i o vrsti bundeve?). Probajte je li meso dovoljno mekano.
Ja sam narezane komade (poveće) bundeve pekla oko 1 sat.

Pečenu bundevu ostavite da se ohladi.
Odstranite joj koru i potamnjele dijelove. Bundevino meso sameljite u multipraktiku u glatki pire.
Za ovaj nadjev potrebno je oko 400 g tog pirea. Nemam pojma koliko svježa bundeva mora biti velika/teška da na kraju dobijete potrebnu količinu pirea (koliko ukupne težine bundeve otpada na koru i onaj gnjecavi dio s košticama?).
Čini mi se da je dovoljna 1 manja bundeva (moja je bila malo veća, upotrijebila sam ju za još neke stvarčice).


Okrugli lim promjera 30ak cm obložite papirom za pečenje.
Dignuto tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi u pravokutnik veličine oko 60 cm x 35 cm. Malo pričekajte tijekom valjanja da tijeste počine, bit će lakše razvaljati ga.
Pire od bundeve dobro pomiješajte sa želirnim šećerom, vanilin šećerom i cimetom. Ravnomjerno ga razmažite po tijestu te po njemu rasporedite i listiće maslaca.
Tijesto narolajte počevši s duže strane. Dobivenu «roladu» narežite na 10ak jednakih komada (ovaj put radila sam manje «pužiće» i narezala sam čak 17 komada!).
Narezane «pužiće» složite u lim, prerezana strana okrenuta je prema gore, odnosno dolje.
Image and video hosting by TinyPic

Pužiće stavite u pećnicu zagrijanu na 180° C i pecite oko 40 min. Ako pužići odozgo prebrzo potamne, pokrijte ih aluminijskom folijom.
Pečene pužiće ostavite da se ohlade.
Po želji, posipajte ih šećerom u prahu.


3 komentara:

  1. Odlicno, onda mozemo i komentare kopi/pejstat...
    Shala!
    I ja cesto radim 'varijacije' na istu temu.

    OdgovoriIzbriši
  2. Vratijo sam se sa putovanja, pa eto me ponovo. Uvek sam voleo, nesto novo u receptima a kod tebe puno toga ima.Pozdrav...

    OdgovoriIzbriši
  3. Jasna;
    Može:DDD

    Surac;
    Hvala:)
    Tebi također lijep pozdrav.

    OdgovoriIzbriši